کد خبر: 557615
تاریخ انتشار :

ورزش راهی برای محافظت از مغز شما در برابر کند شدن با افزایش سن

ورزش راهی برای محافظت از مغز شما در برابر کند شدن با افزایش سن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ورزش راهی برای محافظت از مغز شما در برابر کند شدن با افزایش سن

تحقیقات جدید به عامل اصلاح پذیر اشاره دارد که می توانند از پیر شدن مغز شما محافظت کنند.

تصور کنید تمام راه هایی که می توانید از داشتن مغزی که سریع و روان به کار می رود ، بهره مند شوید. فرآیندهای فکر شما بسیار مؤثر خواهد بود و کار ذهنی نیز کمتر خواهد بود. با این حال ، هرچه پیرتر می شوید ، تعجب می کنید که چگونه می توانید همچنان به قدرت ذهنی خود ادامه دهید.

یکی از رویکردهایی که همچنان به عنوان پادزهر پیر شدن نام برده می شود، شامل ورزش به عنوان روشی برای حفظ انعطاف پذیری مغز (توانایی انطباق و تغییر) است. به طور کلی ، مزایای ورزش توسط محققانی که مزایای آن را برای خنثی کردن روند پیری بررسی می کنند ، پشتیبانی می شود. ورزش هوازی ، که در آن بدن را تحت فشار قرار می دهید، بیشترین تأثیر را در کارآیی قلب در پمپاژ خون به بافتهای بدن نشان می دهد. اشکال دیگر ورزش نیز در کند کردن روند پیری مانند یوگا برای تقویت انعطاف پذیری عضلات و محافظت از آسیب مفاصل مؤثر است. با این حال ، ورزش هوازی معیار طلایی برای کند کردن اثرات غیرقابل توصیف پیری بر میزان کارایی بدن شما می باشد.

طی یک دهه گذشته ، محققان این ایده را مورد بررسی قرار داده اند که اگر ورزش هوازی می تواند به نفع سایر اجزا بدن باشد ، آیا باعث کند شدن روند پیری مغز نیز شود. تا حدودی ، این اثر را می توان به تأثیر بیشتر جریان خون در تغذیه سلولهای بنیادی مغز ، نورونها نسبت داد. از آنجا که سلولهای عصبی به اکسیژن و گلوکز موجود در خون بستگی دارند ، وقتی بیشتر از این مواد حیاتی تغذیه مورد نیاز خود را به آنها بدهند ، سالم باقی می مانند. ورزش همچنین می تواند رشد دندریت ها ، قسمت هایی از سلولهای عصبی که از یادگیری و حافظه پشتیبانی می کنند را تحریک کند.

بیشتر تحقیقات موجود درباره تأثیرات ورزش بر پیر شدن مغز و سایر روش های ارتقاء سلامت جسمی بر ماده خاکستری (GM) ، مؤلفه بافت مغز منعکس کننده یکپارچگی نورون ها در مناطقی که مسئول یادگیری و حافظه هستند ، تمرکز دارد. همانطور که کامرون کلارک و همکارانش ، نویسندگان یک مطالعه اخیر در مورد ورزش و پیری مغز (2019) خاطرنشان می کنند ، این "نزدیک بینی قشر مغز" نمی تواند نقش احتمالی ایفاء شده توسط ماده سفید (WM) را در نظر بگیرد.

در یک مطالعه آموزشی کوتاه مدت که توسط کلارک و همکارانش (2019) در مورد تأثیرات 6 ماهه آموزش بر عملکرد ماده خاکستری انجام شده است ، یافته ها در واقع نتوانسته اند مزایای درگیری در تمرینات هوازی هفتگی را نشان دهند. محققان دانشگاه کلگری 25 بزرگسال بالغ و بی تحرک از 57 تا 86 سال سن (با میانگین 67 ، 56 درصد مرد) ، قبل و بعد از مداخله ورزش شامل 6 ماه 3-4 جلسه در هفته را مشاهده کردند. در پایان این دوره ، محققان می توانند هیچ تأثیر مثبتی از این میزان ورزش بر عملکرد ماده خاکستری بیابند. با این حال ، مطالعه آنها به دلیل عدم وجود گروه کنترل ، محدوده سنی بسیار گسترده و تعداد کمی از شرکت کنندگان در کمتر از حداکثر میزان فشار مطالعه قرار گرفت. یافته های این مطالعه حاکی از آن است که بیش از ثبت نام برای عضویت در یک سالن بدنسازی 6 ماه طول می کشد تا اتصالات ماده خاکستری شما در سطح بالا نگه می دارد.

به طور خلاصه ، اکنون که می دانید عوامل اجتناب کننده و مواردی که باید اتخاذ شود ، می توانید شروع به مداخلات شیوه زندگی کنید که می تواند از عملکرد مهم ماده خاکستری محافظت کند. تحقق روانشناختی شما تا حدودی به کارکرد ماشین آلات مغز شما تا حد امکان و کارآمد بستگی دارد. با بهره گیری از اصلاحات سبک زندگی پیشنهاد شده توسط تحقیقات Wasenaar و همکاران ، شانس حفظ سلامتی مغز خود را برای سالهای آینده بیشتر خواهید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها