کد خبر: 557618
تاریخ انتشار :

شش قدم برای حل موفقیت آمیز مشکلات در محل کار

شش قدم برای حل موفقیت آمیز مشکلات در محل کار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شش قدم برای حل موفقیت آمیز مشکلات در محل کار

چگونه به نتیجه برد-برد برسیم.

درگیری در محل کار می تواند یک اتفاق معمولی باشد و می تواند کاملا استرس زا باشد. درگیری زمانی است که دو یا چند طرف (افراد یا گروه ها) اهداف ناسازگار دارند و هریک از طرفهای متضاد در تلاش برای دستیابی به اهداف شخصی خود هستند. در اینجا شش استراتژی کلیدی وجود دارد که به شما در داشتن نتایج بهتر در شرایط درگیری محل کار کمک می کنند.

یک ذهنیت برد-برد داشته باشید

ما به طور معمول فکر می کنیم که سناریوهای درگیری با "برندگان" و "بازنده ها" پایان می یابد - افرادی که اهدافشان را برآورده می کنند و کسانی که نمی دانند. ما باید این طرز فکر را تغییر دهیم و بر روی نتایجی که هر دو طرف می توانند برنده شوند ، تمرکز کنیم. این استراتژی / نتیجه همکاری نامیده می شود. البته اگر درگیری بیش از منابع کمیاب باشد - مانند تقسیم بودجه ، و هر طرف بیش از پنجاه درصد می خواهد ، یک راه حل برد-برد ممکن نیست. اما در موارد دیگر ، ممکن است ما بتوانیم اهداف هر دو طرف را برآورده کنیم و همه را راضی کنیم.

رنجش ها را کنار بگذارید

شما ممکن است تاریخچه اختلافات گذشته با شخصی یا گروهی داشته باشید و احساس ناراحتی می کنید و این بار می خواهید پیروز شوید! با این حال ، رفتن به یک سناریو درگیری با درگیری ذهنی شما راهکار خوبی نیست. کمی بخشش داشته باشید این کار منجر به مذاکرات پربارتر خواهد شد.

نبردهای خود را انتخاب کنید

در حالی که اجتناب از درگیری ، به عنوان یک استراتژی کلی ، یک ایده بد است ، مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید درگیری را به تعویق بیاندازید تا اینکه از لحاظ ذهنی و استراتژیکی آماده شوید. همچنین ممکن است مواردی وجود داشته باشد که پرداختن به یک درگیری جزئی ممکن است ارزش این تلاش را نداشته باشد و شما ممکن است تصمیم بگیرید که صبر کنید تا شرایط در حالت دعوای کامل افزایش یابد.

سازش با دقت

باور کنید یا نه ، سازش یک استراتژی باخت از دست دادن در مذاکرات درگیری است زیرا این امر مستلزم آن است که هر طرف بخشی از اهداف مورد نظر خود را واگذار کند. زمان انتقال به یک راه حل سازش ممکن است زمانی باشد که نتوانید نتیجه مشترک و برنده کسب کنید. در اکثر اوقات ، مردم به سازش در مذاکرات " معتاد" می شوند و در نتیجه امکان پذیر می شوند.

از پیش خود را آماده کنید

اگر می دانید که می خواهید وارد یک وضعیت درگیری شوید ، آماده شوید. به سناریوهای ممکن فکر کنید و یک استراتژی تدوین کنید. تمام اطلاعاتی را که در مورد استدلال شما وجود دارد ، مرور کنید و مواد پشتیبان را نیز آماده کنید. به نتایج احتمالی فکر کنید و تصمیم بگیرید که نتایج قابل قبول و غیرقابل قبول بیش از یک برنامه را داشته باشید.

ایجاد قوانین اساسی

در مذاکرات رسمی ، ممکن است بخواهید قوانینی را برای نحوه پیشبرد آنها تعیین کنید. به عنوان مثال ، در یک جلسه دپارتمانی که درگیری اجتناب ناپذیر است ، ممکن است بخواهید در زمان صحبت کردن هر یک از اعضای ، قوانینی برای رأی دادن (به عنوان مثال ، رأی گیری های باز یا پنهان) محدودیت داشته باشید و تصمیم بگیرید که کدام رفتارها "از حد مجاز" است. این می تواند کمک کند. ناامیدی ، عصبانیت و نارضایتی را محدود کنید.

خلاصه

  • درگیری در محل کار برای کسب و کار بد است زیرا می تواند منجر به رکود در بهره‌ وری و افزایش غیبت شود.
  • به طور گسترده ای دو نوع درگیری در محل کار وجود دارد: هنگامی که ایده ها ، تصمیمات یا اقدامات مردم در رابطه با کار به طور مستقیم با هم مخالف هستند ، یا وقتی دو نفر با هم همراه نیستند.
  • در سطح فردی ، درگیری در محل کار استرس زا و ناخوشایند است.
  • یک رابطه دشوار با رئیس عامل اصلی استرس ناشی از کار است.
  • اگر رفتار رئیس شما تهاجمی یا سوءاستفاده گر است ، یا اگر همه تلاش ها برای ایجاد یک رابطه مناسب انجام نشد ، با ناظر رئیس خود صحبت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها