کد خبر: 557748
تاریخ انتشار :

چگونه ما بر یکدیگر تأثیر می گذاریم

چگونه ما بر یکدیگر تأثیر می گذاریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چگونه ما بر یکدیگر تأثیر می گذاریم

ما باید خیلی تلاش کنیم تا از احساس یکدیگر جلوگیری کنیم.

چگونه معنای عباراتی مانند "خلق و خوی ملت" ، "احساس جامعه" یا "شما می توانید هیجان را در هوا حس کنید" می دانیم؟ اینها استعاره هایی هستند که معنایی واقعی ندارند. با این حال ، ما به لطف آگاهی شهودی ما از انتقال احساسات کاملاً می دانیم که منظور آنها چیست.

اصل انتقال عواطف معتقد است كه هيجانات دو يا چند نفر همگرا مي شوند و در گروه هاي بزرگتر از شخص به فرد منتقل مي شوند. اگرچه ما تمایل داریم که آنها را به عنوان پدیده های کاملاً درونی فکر کنیم ، عواطف از هر ویروس شناخته شده مسری هستند و به طور مجانی به همه در مجاورت انتقال می یابد.

احتمالاً شما از نحوه تأثیر حالات عاطفی اعضای خانواده بر شما آگاه هستید - خوشبختی غیرممکن است وقتی که آنها پایین هستند و تقریباً غیرممکن است که "نگرش" خود را نادیده بگیرند ، بدون هیچ گونه نارضایتی دفاعی یا بی حسی. اما انتقال احساسات حتی وقتی وابستگی اندک یا کم داشته باشد کار می کند. حتی در جمع غریبه ها ، سرایت عواطف باعث می شود که احساس کنیم بقیه گروه چه احساسی دارند. آزمایشات نشان می دهد اگر سایر افراد با بی صبری رفتار کنند ، احتمالاً در ایستگاه اتوبوس عصبی می شویم. اما اگر به نظر می رسد دیگران به دلیل دیر رسیدن اتوبوس صبر کنند ، احتمالاً صبر خواهیم کرد.

برای درک قدرت انتقال احساسات ، فقط باید مزیت بقای آن را در نظر بگیرید. به اشتراک گذاشتن احساسات گروهی ، چشم ها ، گوش ها و بینی های مختلفی را برای ما ایجاد می کند تا خطر و فرصت را احساس کنیم. از این رو ، این مشترک برای همه حیوانات اهلی و در مورد انسان های اولیه ، قبایل است. وقتی یکی از اعضای گروه پرخاشگر ، وحشت زده یا علاقه مند شود ، دیگران نیز چنین می کنند.

شاهد ترس یا پریشانی شخص دیگری در یک گروه می تواند به راحتی همان وضعیت عاطفی را در درون ما فراخوانی کند. مگر اینکه آگاهانه مقاومت کنیم ، افراد شاد در یک مهمانی ما را خوشحال می کنند ، افراد دلسوز باعث مراقبت از ما می شوند ، علاقه مندان علاقه ما را جذب می کنند و کسل کننده ها ما را خسته می کنند.

اصل سرایت همچنین "فکر گروهی" را شامل می شود. مردم می توانند در یک جلسه با اکثریت مطابقت داشته یا به طور جمعی بر خلاف قضاوت بهتر خود عمل کنند. به عنوان مثال ، رفتار پرخطر باندهای نوجوان در حالی رخ می دهد که بیماری های عاطفی هر کودک را تحریک می کنند تا از رفتارهای خطرناک ، بی رحمانه یا جنایتکارانه ، فراتر از مهارت های شخصی خود ، که گاه فراتر از آن است ، انجام دهند.

احساسات منفی بیشتر مسری هستند

آیا هرگز تعجب کرده اید که چرا مردم به احتمال زیاد متوجه چیزهایی هستند که احساسات منفی را تحریک می کنند نسبت به مواردی که ممکن است پاسخ مثبت ایجاد کنند؟ من در مورد "افراد منفی" صحبت نمی کنم که دائماً به دنبال وجود ابر تاریک در جایی در میان بندهای نقره ای هستند. همه به منفی وزن نامتناسب می دهند. در نظر بگیرید که چقدر به تجربیات مثبت در مقایسه با منفی فکر می کنید. کدام یک از زمان و انرژی بیشتری را در ذهن خود مصرف می کند؟

از قضا ، احساسات مثبت برای رفاه درازمدت از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر احساسات مثبت بیشتری نسبت به احساسات منفی داشته باشید ، زندگی طولانی تری خواهید داشت و سالم تر و شادتر خواهید بود. زندگی بهتر است برای کسانی که می توانند از زیبایی چمنزارهای نور خورشید که لبه های درختان اطراف آن را می درخشد، قدردانی کنند ، تا زمانی که بتوانند مار را در چمنزارها مشاهده کنند. ما باید در لحظه زندگی کنیم تا از دنیای اطراف خود قدردانی کنیم.

سوگیری منفی احساسات عمیقاً بر انتقال احساسات تأثیر می گذارد. حتی حالتهای دفاعی / تهاجمی درجه پایین مانند نارضایتی بی امان از شخص به شخص دیگر گسترش می یابد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها