کد خبر: 557771
تاریخ انتشار :

چگونه فشار خون را کاهش دهیم؟

چگونه فشار خون را کاهش دهیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، یکی از بهترین روش های پیشگیری یا بهبود پرفشاری خون انجام فعالیت بدنی تا حد ممکن است.فعالیت بدنی می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند و به گفته موسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا، کاهش 5-3 درصد از وزن بدن می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.از نظر شدت ورزش، پژوهشگران دریافتند که فعالیت بدنی با شدت متوسط و شدید به یک اندازه می تواند در کاهش فشار خون موثر عمل کند. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : برای کاهش فشار خون، می توان موارد زیر را مد نظر قرار داد:

افزایش فعالیت بدنی و ورزش

کاهش وزن

تغییر رژیم غذایی

ترک سیگار

مصرف داروهای فشار خون

افراد بسیاری دارای مشاغلی هستند که ناچار به نشستن طولانی مدت می شوند.

در اوقات فراغت نیز ممکن است فعالیت های بی تحرک مانند تماشای تلویزیون یا انجام بازی های رایانه ای را ترجیح دهند. برخی مطالعات، پیوند بین سبک زندگی کم تحرک و پرفشاری خون را نشان داده اند.

یکی از بهترین روش های پیشگیری یا بهبود پرفشاری خون انجام فعالیت بدنی تا حد ممکن است.فعالیت بدنی می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند و به گفته موسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا، کاهش 5-3 درصد از وزن بدن می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.از نظر شدت ورزش، پژوهشگران دریافتند که فعالیت بدنی با شدت متوسط و شدید به یک اندازه می تواند در کاهش فشار خون موثر عمل کند.

این به معنای آن است که فرد ممکن است همچنان از فواید جلسات ورزشی کوتاه‌تر و با شدت کمتر نیز برخوردار شود.در شرایطی که هر میزان فعالیت بدنی می تواند مفید باشد، توصیه برای بزرگ سالان شامل موارد زیر است: فعالیت ایروبیک (هوازی) مانند پیاده‌روی یا دویدنفرد باید دست کم 150 تا 300 دقیقه فعالیت با شدت متوسط یا 75 تا 150 دقیقه فعالیت با شدت زیاد در هفته انجام دهد.

منبع:روزنامه خراسان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها