کد خبر: 557898
تاریخ انتشار :

زنان و بیماری های قلبی

زنان و بیماری های قلبی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زنان و بیماری های قلبی

آیا از خطر بیماری قلبی خود آگاه هستید؟ شاید شما باید باشید.

بیشتر خانمها حداقل یک عامل خطرزا - دیابت ، کلسترول بالا ، چاقی ، سیگار کشیدن ، عدم ورزش یا فشار خون بالا دارند - و در عین حال بسیاری از آنها در مورد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و خطرات سلامتی آن نادرست هستند. آگاهی خود را با شلوغ کردن هفت اسطوره درباره زنان و بیماری های قلبی افزایش دهید.

افسانه: بیماری های قلبی تا بعد از یائسگی بر زنان تأثیر نمی گذارد

واقعیت؟ زنان در هر سنی می توانند در معرض خطر بیماری های قلبی قرار گیرند. در حالی که درست است که علائم و تشخیصها در سالهای یائسگی شایع تر به نظر می رسد که کاهش طبیعی استروژن و پروژسترون بدن را مستعد مستعد کلسترول ، چربی بیشتر بدن و مشکلات فشار خون می کند ، زنان جوان نیز می توانند این بیماری را تجربه کنند.

خوشبختانه دو فرصت در زندگی زن وجود دارد که بتواند آگاهی خود را از خطر بیماری قلبی افزایش دهد. دکتر تورک می گوید: "اولین مورد در زمان بارداری است." "زنانی که به دیابت حاملگی یا پره اکلامپسی مبتلا می شوند (دو شرط خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند) می توانند هدفمند شوند و شاید تغییراتی در شیوه زندگی داشته باشند که تأثیر آن بر بیماری های قلبی در جاده باشد. پنجره دوم در زمان یائسگی است که آنها به دلیل علائم پزشک خانواده خود را خواهند دید و این زمانی است که می توان بحث دیگری را مطرح کرد. "

افسانه: علائم حمله قلبی برای زنان و مردان یکسان است

واقعیت؟ علائم کلاسیک (درد در بازو ، فک ، گلو یا سینه) در زنان و مردان شایع است ، اما علائم درد غیر قفسه سینه (خستگی ، تنگی نفس) در زنان در مقایسه با آقایان به احتمال زیاد مشاهده می شود. این علائم در 38٪ از زنان در مقایسه با 27٪ از مردان رخ می دهد. " "و زنان - به ویژه زنان مسن" ، معمولاً علائم خود را با احساس و استرس نشان می دهند ، نه ورزش می کنند. "

پزشکان همچنین دریافتند که زنان غالباً این علائم را به علل دیگر (سن آنها یا برنامه های شلوغ کار و خانواده و خانواده خود اختصاص می دهند) نسبت می دهند و درک نمی کنند که می تواند حمله قلبی باشد. دکتر تورک می گوید: "زنان می توانند دچار مشکلات قلبی شوند و آن را نمی دانند." "اگر تغییری در احساس طبیعی خود به خصوص در ورزش یا وقتی که فعالیت های عادی خود را پشت سر می گذارید و احساس می کنید انرژی و نفس کافی ندارید ، می تواند نشانه ای از مشکل قلبی باشد."

علاوه بر این ، زنان باید توجه داشته باشند که چگونه احساس می شوند و در صورت بروز علائم غیر معمول یا عجیب ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنند.

افسانه: اگر بیماری قلبی داشته باشید نمی توانید ورزش کنید

واقعیت؟ زنان مبتلا به بیماری قلبی در واقع به فعالیت بدنی تشویق می شوند زیرا ورزش می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. اما قبل از برخورد به سالن ورزشی ، مطمئن شوید که پزشک برای انجام این کار مجوز به شما داده است. دکتر تورک می گوید: "ورزش فقط باید پس از ارزیابی توسط پزشک انجام شود." "اگر داروهای مناسب برای تعدیل بیماری های قلبی را دارید ، [وضعیت شما] قابل درمان و درمان است ، و می توانید ورزش کنید.

اگر یائسگی دارید و می خواهید عوامل خطر بیماری های قلبی خود را کاهش دهید ، مراحلی وجود دارد که می توانید انجام دهید: سیگار نکشید ، وزن طبیعی خود را حفظ کنید ، یک ورزش متوسط ​​انجام دهید و از یک رژیم غذایی سالم و گرد استفاده کنید. دکتر تورک می گوید: "و اگر فشار خون بالا یا دیابت دارید (دو شرط که می تواند خطر بیماری قلبی شما را افزایش دهد) ، آنها را می توان با ورزش ، رژیم غذایی و داروها درمان کرد."

افسانه: قرص کنترل بارداری بر خطر بیماری قلبی شما تأثیر می گذارد

واقعیت؟ برای اکثر زنان ، داروهای ضد بارداری خوراکی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش نمی دهند ، اما برای یک بخش کوچک از جمعیت این قرص می تواند با افزایش لخته های خون و حمله قلبی همراه باشد. دکتر Tتورک می گوید: "اگر بیش از 40 سال سن دارید ، سیگار می کشید ، فشار خون بالا یا برخی از اختلالات لخته شدن خون وجود دارد ، داروهای ضد بارداری خوراکی می توانند خطر حمله قلبی را به طرز چشمگیری افزایش دهند."

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها