کد خبر: 557948
تاریخ انتشار :

ظریف: متحدین هم آمریکا در حال کنار گذاشتن «دلار» هستند

ظریف: متحدین هم آمریکا در حال کنار گذاشتن «دلار» هستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد جواد ظریف در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها با اشاره به تحریم مجدد بانک مرکزی از سوی ترامپ با عنوان حمایت از تروریسم گفت : تحریم بانک مرکزی به هر شکلی غیرقانونی است. بر اساس این تحریم بانک مرکزی به عنوان ابزار اقتصادی ایران اجازه ندارد برای مردم ایران دارو و غذا بخرد.

ظریف: اقدامات آمریکا علیه مردم ایران نوعی جنایت جنگی است

وی با اشاره به اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر این که اگر مردم ایران می خواهند غذا بخورند باید سیاست های آمریکا را دنبال کنند تصریح کرد : این حرف یعنی تروریسم است و این یک نوع جنایت جنگی است چرا که در تعریف جنایت جنگی آمده است گرسنگی دادن مردم از مصادیق جنایت جنگی است و تروریسم هم از مصادیق جرم بین المللی است.

وزیر امورخارجه کشورمان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در تشریح راهکارهای ایران برای مقابله با فشار اقتصادی آمریکا تصریح کرد : یکی از این راهکارها موضوع تهاتر است ، مذاکراتی با برخی از کشورها با روشهای پیچیده تهاتری آغاز کرده ایم ، مذاکرات در این چارچوب با برخی از کشورها به سامان رسیده است و این مذاکرات با برخی دیگر از کشورها نیز در حال سامان یافتن است .

وی به موضوع اینستکس اشاره کرد و گفت: اگر اروپایی‌ها اراده سیاسی لازم را از خود برای اجرایی شدن این موضوع نشان دهند این طرح نیز در همین چارچوب خواهد بود و این برای آمریکا باید یک زنگ خطر باشد که نزدیکترین متحدانش حال نه در عمل بلکه در تئوری در حال فاصله گرفتن از دلار هستند.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها