کد خبر: 558088
تاریخ انتشار :

واکنش آنکارا به انتقاد عربستان از عملیات نظامی ترکیه در سوریه: دست شما به خون غیرنظامیان یمنی آلوده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه که به گفته آنکارا برای ایجاد یک منطقه امن در آن سوی مرز این کشور صورت گرفته با واکنش‌های شدید بین المللی مواجه شده است. آنکارا روز چهارشنبه پس از انتقاد برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به این عملیات بحث مناقشه یمن را به میان کشید و با کنایه‌ای تند این کشورها را به کشتن غیرنظامیان متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص خطاب کشورهای منتقد این عملیات در خلیج فارس گفت: «شما که شمار زیادی کودک را در یمن کشته و یا در شرایط قحطی و گرسنگی قرار داده‌اید چگونه به خودتان اجازه می دهید از این عملیات انتقاد کنید؟»
وزیر امور خارجه ترکیه در این سخنان به طور مشخص عربستان و کشورهایی که تحت رهبری ریاض در ائتلاف نظامی علیه یمن مشارکت دارند را خطاب قرار داده است. اشاره آقای چاووش‌اوغلو به مناقشه‌ای است که از چهار سال پیش با مداخله نظامی مستقیم ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان وارد مرحله تازه‌ای شد. این رویارویی نظامی تا کنون موجب کشته شدن ده‌ها هزار تن از جمله شمار زیادی از غیرنظامیان و گرسنگی و آوارگی میلیون‌ها تن از ساکنان این کشور شده است.
عربستان سعودی و امارات عربی متحده از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که روز چهارشنبه بلافاصله پس از شروع تهاجم نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه از این عملیات که آنکارا از آن به عنوان «چشمه صلح» نام می برد به شدت انتقاد کردند.
وزارت امور خارجه عربستان سعودی با محکوم کردن این تهاجم نظامی از آن به عنوان «تجاوزی» یاد کرده که به اذعان ریاض «تبعات بسیار منفی بر ثبات و امنیت منطقه» خواهد گذاشت و سبب «تخریب تلاش هایی» خواهد شد که تا کنون برای مبارزه با گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش در منطقه انجام شده است.
امارات عربی متحده و بحرین که از متحدان نزدیک عربستان به شمار می روند نیز در اقدامی مشابه حمله نظامی ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه را محکوم کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها