کد خبر: 559770
تاریخ انتشار :

خط و نشان دستگاه قضا بای کاندیداهای‌ ‌انتخابات مجلس!

خط و نشان دستگاه قضا بای کاندیداهای‌ ‌انتخابات مجلس!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اکبر رشیدی ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری و حفظ حقوق بیت‌المال، اراضی، منابع‌طبیعی و حفظ حقوق عامه که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه نیروهای ارتش، سپاه پاسداران و جهادی از اقصی نقاط کشور به کمک مردم سیل‌زده پلدختر شتافتند، اظهار داشت: نیروهای جهادی کمال همکاری و نوع‌دوستی را برای کاهش و ترمیم آلام مردم انجام دادند که از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمان بازسازی زیرساخت‌ها، اماکن عمومی و منازل مسکونی مردم است، افزود: اعتبارات میلیاردی در اختیار دست‌اندارکاران قرار گرفته که سازمان‌ها، ادارات و نهادهای خدمات‌رسان باید از این موقعیت کمال استفاده را ببرند و خسارات وارده را با این اعتبارات جبران نمایند البته همه پای کار بوده و هستند.

رئیس دادگستری پلدختر عنوان کرد: اولویت‌های پیشگیری از آسیب‌های احتمالی آینده ساخت و تکمیل دیواره ساحلی، ترمیم جاده‌های دسترسی پلدختر به شهرهای اطراف است.

وی بیان کرد: جاده‌های پلدختر به اندیمشک، پلدختر به خرم‌آباد و جاده دهلیج باید در اولویت باشد و تدبیر لازم درباره پل ارتباطی غرب به جنوب که در جوار روستای بابازید قرار دارد اندیشیده شود که آیا در صورت وقوع سیلاب پل از ایمنی کافی برخوردار است یا نه؟ نظارت بر ساخت، سرعت و تجهیز جاده پلدختر به خرم‌آباد باید مدنظر قرار بگیرد.

رئیس دادگستری پلدختر با هشدار به دستگاه‌های و ادارات پلدختر خاطرنشان کرد: چنانچه در اثر سهل‌انگاری، کم‌کاری و به تأخیرانداختن کارهایی که باید انجام شود و انجام نمی‌گیرد خسارت مالی، جسمی و جانی به مردم وارد شود قطعاً به‌شدت با مسئول و مسئولان مربوطه برخورد می‌شود چون هم اعتبارات کافی تصویب‌شده و هم موقعیت این شهرستان یک موقعیت خاص است.

رشیدی با اشاره به اینکه مردم سیل‌زده شهرستان پلدختر در حال ساخت و بازسازی اماکن مسکونی خود هستند، اظهار داشت: ادارات خدمات‌رسان در حد وُسع خود به مردم خدمات ارائه بدهند و اداراتی که اعتباراتی برای دادن جبران خسارت به مردم بدهند بدون هیچ‌گونه تبعیضی این کار را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تشکیل و اعضای آن مشخص شدند، افزود: با توجه به شایعات پخش‌شده با تمام کسانی که قصد سوءاستفاده از هدایای خیرین را دارند تا در زمان انتخابات به نفع کاندیدای خود استفاده کنند هشدار می‌دهیم اگر با چنین موضوعی برخورد کنیم قطعاً به‌شدت برخورد خواهیم کرد چون از یک طرف حق مردم استفاده از این هدایاست و از طرفی دیگر سوءاستفاده از آن یک نوع تبلیغ خارج از موعد است و جرم محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری پلدختر عنوان کرد: رؤسای ادارت، بانک‌ها و مؤسسات اگر ارائه خدمات و تسهیلات خود را منوط به این بدانند که مراجعه‌کننده به فلان فرد رأی بدهد هم از مواردی‌ست که هیچ‌گونه اغماضی با این افراد نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: ادارات مثل جهاد کشاورزی، راه‌وشهرسازی، بنیاد مسکن وشهرداری باید دقت داشته باشند که اگر افرادی قصد تعرض به اراضی دولتی، ملی وتعرض به حقوق عامه مثل کوچه، معابر و خیابان را دارند از همان ابتدا برخورد لازم با این افراد صورت بگیرد و وقوع سیلاب و وضعیت پیش ‌مده سبب نشود وظیفه خودمان که حفظ حقوق بیت‌المال است را فراموش کنیم.

رشیدی گفت: یکی از پل‌های داخل شهر پلدختر به‌علت ساخت دیواره ساحلی قابل‌استفاده نیست و از طرفی تنها جاده دسترسی و ارتباط ضلع شرقی وغربی پل شهدای دولت است که سبب ترافیک و مشکل برای تردد مردم شده، مسئولان باید در اسرع وقت نسبت به ترمیم پل اقدام کرده و کوچه‌ها و خیابان‌ها را از نخاله‌های ساختمانی پاک‌سازی کنند تا تردد در شهر آسان‌تر شود.

رئیس دادگستری پلدختر خاطرنشان کرد: شهرداری اولویت خود را در ترمیم و معابر منتهی به مدارس قرار دهد چون در هنگام خروج مدارس نوبت صبح و ورود دانش آموزان نوبت عصر ترافیک شدیدی رخ می‌هد که باید این امر را در نظر بگیرند که سبب خسارت به دانش‌آموزان پایه‌های پایین‌تر نشود‌.

رشیدی با اشاره به اینکه بعضی اماکن در برخی مناطق مثل دردیا و مسکن مهر به‌سبب کمبود امکانات وعدم رسیدگی به مناطق جرم‌خیز معرف شدند، اظهار داشت: ظاهراً اختلافاتی در خصوص اینکه متصدی ارائه خدمات به این مناطق است وجود دارد که آیا در مسکن مهر بنیاد مسکن باید خدمات ارائه بدهد یا شهرداری؟ فرماندار پلدختر باید هرچه زودتربه این اختلاقات پایان بدهد تا مردم تکلیف خود را بدانند.

وی افزود: در منطقه دردیا هم این اختلاف وجود دارد که آیا این قسمت جزو شهر قرار دارد یا نه؟ باید این موضوع بررسی و تعیین‌تکلیف شود و مسئولان بگویند که مشکل چیست که این اختلافات وجود دارد.

رئیس دادگستری پلدختر ضمن تشکر از ستاد معین اصفهان که بازسازی شهر پلدختر را بر عهده دارد، عنوان کرد: ستاد اصفهان باید این موضوع را مد نظر قرار بدهد که خدمات را بدون تبعیض به مردم ارائه بدهد که خدا را شکر اعتراضات جدی وجود نداشته‌است.

وی بیان کرد: جهت سرعت کار بنیاد مسکن و مشکل انحصار وراثت و اراضی به‍نام مورث طرفین بوده و نیاز به انحصار داشت یک شعبه در داگستری جهت صدور انحصار وراثت و شعبه‌ای جهت تأیید و تنفیذ قراردادهای عادی تشکیل شده‌است.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها