کد خبر: 559913
تاریخ انتشار :

اولین سلاح لیزری ضد پهپاد به ارتش آمریکا رسید + عکس

اولین سلاح لیزری ضد پهپاد به ارتش آمریکا رسید + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، شرکت "ریتون"(Raytheon) درست پس از گذشت یک سال از معرفی فناوری سلاح لیزری ضد پهپاد، اولین سلاح مجهز به این فناوری را به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده است.

اولین سلاح لیزری ضد پهپاد به ارتش آمریکا رسید + عکس

این سلاح یک سیستم لیزری پرانرژی است که بر روی یک وسیله نقلیه زمینی کوچک نصب شده است و از حسگرهای الکترونوری یا مادون قرمز برای تشخیص و ردیابی پهپادها استفاده می‌کند. پس از آنکه این سلاح، پرواز یک پهپاد مشکوک را شناسایی و ردیابی می‌کند، فعالیت آن را با لیزر خود در فرآیندی که تنها چند ثانیه طول می‌کشد، خنثی و ساقط می‌کند.

"ریتون" می‌گوید این سیستم می‌تواند قدرت مورد نیاز خود را از یک خروجی ۲۲۰ ولت استاندارد بگیرد و با هر بار شارژ، دهها موج لیزر را که تعداد دقیق آن ذکر نشده است، شلیک کند.

این سسیستم همچنین در صورت نیاز برای کار به مدت طولانی می‌تواند با یک ژنراتور جفت شود.

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا به تازگی این سیستم ضد پهپاد را دریافت کرده است و آن را برای یک سال استفاده آزمایشی در خارج از آمریکا مستقر خواهد کرد. این آزمایش به اپراتورها آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند از این سیستم استفاده کنند و اینکه این سلاح چقدر در شرایط واقعی موثر است.

قاعدتا از این سلاح برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات هواپیماهای بدون سرنشین دشمن در پایگاه‌های نظامی و ساقط کردن پهپادهای مسلح استفاده می‌شود.

"روی آزودو" رئیس شرکت "ریتون" می‌گوید: پنج سال پیش کمتر کسی نگران تهدید هواپیماهای بدون سرنشین بود. اما حالا همیشه در مورد تعدی و حملات پهپادها می‌شنویم. مشتریان ما این اتفاق را دیدند و از ما خواستند که یک سلاح ضد پهپاد درست کنیم و ما این کار را انجام دادیم. ما این کار را در کمتر از ۲۴ ماه انجام دادیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها