کد خبر: 559987
تاریخ انتشار :

مذاکرات تازه ترکیه با روسیه برای دریافت بیشتر سامانه‌های «اس-400»

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترکیه مایل است تا به سامانه‌های دفاع موشکی «اس-400» بیشتری تجهیز شود و به همین دلیل دور تازه‌ای از مذاکرات را مقام‌های روس آغاز کرده است.

خبرگزاری «رویترز» چهارشنبه به نقل از «اینترفکس» نوشت که روسیه و ترکیه در حال مذاکره برای تجهیز بیشتر آنکارا به این سامانه دفاع موشکی هستند.

هیچکدام از منابع خبری ذکر شده به جزئیات بیشتری از گفت‌وگوهای ترکیه و روسیه در این زمینه اشاره نکردند.

بر اساس این گزارش، در بحبوحه تهدیدات آمریکا علیه ترکیه به دلیل توافق این کشور با مسکو در زمینه خرید سامانه موشکی اس-400، منابع نظامی ترکیه مردادماه از تکمیل روند دریافت اولین سامانه اس-400 خبر دادند.

ترکیه در دسامبر (دی) 2017 اعلام کرد قرارداد خرید دو سامانه اس-400 از روسیه را به ارزش 2میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد و 55 درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

اس -400، از محبوبترین سامانه‌های دفاع موشکی حال حاضر در جهان محسوب می‌شود. این سامانه ، توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد که می‌توانند اهداف متنوعی شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، موشک‌های کروز و جنگنده‌های رادارگریز را هدف قرار دهند. شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند همزمان300 هدف را شناسایی کرده و با آنها درگیر شود. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، 27 کیلومتر است.

وزارت دفاع ترکیه شهریور ماه ضمن تایید خبر تکمیل دریافت دومین محموله سامانه دفاعی اس-400 اعلام کرد که این سامانه در آوریل (اردیبهشت) 2020 فعال خواهد شد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در مصاحبه با بخش ترکی شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که این سامانه علیرغم هشدارهای آمریکا، فعال خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها