کد خبر: 560903
تاریخ انتشار :

9 مزایای شگفت آور سیر

9 مزایای شگفت آور سیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

9 مزایای شگفت آور سیر

وقتی به سیر فکر می کنید ، آیا فقط به بوی بد دهان فکر می کنید؟ در اینجا 9 مزایای شگفت انگیز از سیر وجود دارد

موهای زیبایی با سیر داشته باشید

سیر به دلیل دارا بودن آلیسین زیاد ، می تواند به مشکلات ریزش مو شما پایان دهد ، یک ترکیب گوگرد مشابه آنچه در پیاز موجود است ، یافت می شود که به طور موثری برای درمان ریزش مو موثر است. میخک های خرد شده سیر را روی پوست سر خود مالش دهید و بیشترین سود را برای آنها فشرده کنید. همچنین می توانید روغن را با سیر تزریق کرده و آن را در پوست سر خود ماساژ دهید.

سیر آکنه را پاک می کند

این ممکن است یک ماده اصلی در داروهای آکنه داروخانه شما نباشد ، اما سیر یک داروی طبیعی عالی برای از بین بردن لکه های ناخوشایند است. آنتی اکسیدان های آن باکتری ها را از بین می برد ، بنابراین یک میخک خرد شده سیر را بر روی جوش مالیده تا یک درمان موضعی موثر داشته باشد.

سیر از سرماخوردگی جلوگیری و درمان می کند

مصرف روزانه سیر در دستور العمل های شما مملو از آنتی اکسیدان ها می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. اگر سرما خوردگی از بین نرفت ، سعی کنید چای سیر را مصرف کنید: سیر رنده شده یا خرد شده را به مدت چند دقیقه در آب داغ ریخته و سپس صاف کنید و بنوشید. برای بهبود طعم و مزه می توانید کمی عسل یا زنجبیل اضافه کنید.

پسوریازیس را با سیر رفع کنید

از آنجا که سیر دارای خواص ضد التهابی است ، می تواند در رفع شیوع ناراحتی پسوریازیس مفید باشد. برای پوست صاف و بدون بثورات سعی کنید کمی روغن سیر را روی ناحیه آسیب دیده مالش دهید.

وزن خود را با سیر کنترل کنید

به گفته سینتیا ساس ، متخصص تغذیه ، سیر می تواند به شما در كنترل وزن كمك كند ، با استناد به مطالعه ای كه نشان می دهد موش هایی كه از رژیم غذایی غنی از سیر استفاده می كنند ، باعث کاهش وزن و ذخیره چربی آنها می شوند. برای استفاده از این فواید غذایی ، سعی کنید روزانه با سیر بپزید.

پای ورزشکار را با سیر درمان کنید

برخی از افراد با خاصیت ضد قارچی خود قسم می خورند که فواید سیر توانایی آن در تسکین خارش پای ورزشکار است. پاهای خود را در حمام آب گرم و سیر خرد شده خیس کنید.

پشه ها را با سیر دور نگه دارید

دانشمندان مطمئن نیستند که چرا ، اما به نظر می رسد پشه ها سیر را دوست ندارند. یک مطالعه در هند نشان داد که افرادی که یک مقداری سیر را روی بازوها و پاهایشان مالیده اند ، مورد آزار و اذیت پشه ها قرار نمی گیرند. محلول روغن سیر ، ژله نفتی و موم زنبور عسل را برای یک ماده دافع طبیعی تهیه کنید یا میخک سیر را در این نزدیکی قرار دهید.

سیر باعث درمان تاول می شود

یک روش خانگی محبوب برای درمان تاول شامل نگه داشتن مقداری سیر خرد شده به طور مستقیم بر روی تاول است. خواص ضد التهابی طبیعی آن می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.

سیر به عنوان چسب طبیعی عمل می کند

آیا تاکنون متوجه شده اید که انگشتان دست خود را بعد از خرد کردن سیر چسبناک می کنید؟ این کیفیت چسب طبیعی به همین دلیل است که برخی افراد از سیر برای رفع ترک های مو در شیشه استفاده می کنند. برخی از میخک ها را خرد کنید و آب آن را روی کرک مالیده و هرگونه اضافی را از بین ببرید.

گیاهان را با سیر محافظت کنید

با استفاده از سیر ، روغن معدنی ، آب و صابون مایع ، یک سموم دفع آفات طبیعی درست کنید. درون یک بطری اسپری بریزید و بر روی گیاهان خود را اسپری کنید تا آفت ها از گیاهان دور شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها