کد خبر: 561053
تاریخ انتشار :

6 عادت ساده برای تقویت سلامت عاطفی

6 عادت ساده برای تقویت سلامت عاطفی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

6 عادت ساده برای تقویت سلامت عاطفی

سلامتی عاطفی ما را می توان به روش های مختلف تعریف کرد ، و از آنجا که برای هر شخص ذهنی و خاص است ، یک تعریف ساده همیشه آن را کاهش نمی دهد. با این حال ، ما می توانیم درک سلامت عاطفی را شروع کنیم زیرا این امر به افکار ، احساسات و رفتارهای ما مربوط می شود ، و چگونه می توانیم وقتی که آنها دیگر به طور کارآمد به ما خدمت نکنند ، بتوانیم به بهترین نحو کنترل کنیم.

  1. صحبت کردن

یکی از سریعترین راههای آزاد کردن احساسات معلق ، صحبت کردن در مورد آن است ، خواه با یک دوست ، یکی از اعضای خانواده یا شخص بی طرف باشید ، مانند یک درمانگر یا مشاور.

رفع مشکل در طی این مکالمات لزوماً هدف نیست. درعوض ، تهویه یا رها کردن کلماتی که مشکل را احاطه کرده اند ، یکی از روشهای سالم برای بیان احساس شماست. معمولاً ، راه حلها به تنهایی از این نسخه بوجود می آیند ، اما تنها عمل دادن صدا به احساسات شما شروع خوبی است.

  1. آن را بنویسید

اگر صحبت کردن با شما باعث ناراحتی شما می شود ، نوشتن افکار و احساسات خود هنگام بروز آنها عادت سالم دیگری است. این روش روزنامه نگاری به شما کمک می کند تا سخنان خود را روی کاغذ به شکلی ایمن ، ایمن و شخصی قرار دهید.

همچنین این احساسات و افکار شما را به محلی می دهد که ممکن است تصمیم بگیرید با دیگران به اشتراک بگذارید. اما عمل تهیه این محل از سالم تر از نگه داشتن احساسات بطری است.

  1. مدیتیشن کنید

مدیتیشن مدتهاست که به کاهش استرس و تنش کمک می کند. در یک تحقیق در سال 2016 ، 76٪ از افراد سؤال شده درباره تمرین مراقبه خود ادعا كردند كه این امر به سلامتی عمومی آنها فوق العاده كمك می كند ، 60٪ گزارش دادند كه این باعث افزایش انرژی آنها می شود ، و 50٪ گزارش می دهند كه این امر به حافظه و تمرکز آنها كمك می كند.

نشستن در یک تمرین مراقبه به شما امکان می دهد احساسات و افکاری را که مشاهده می کنید ، رعایت کنید ، و سپس اجازه دهید آنها را از مشکلات رو به رشد جدا کنید. این تمرین به شما می آموزد که چگونه خود را از هرج و مرج عاطفی که تمایل داریم خودمان را پیدا کنیم ، فاصله بگیریم ، به اندازه کافی برای ایجاد فضایی که در آن ساده باشد.

  1. ورزش کنید

چه این در یک تمرین یوگا باشد یا یک ورزش روزمره در ورزش ، حرکت بدن دارای ارتباط فوق العاده ای در تأثیرگذاری بر پاسخ عاطفی ما و به نوبه خود سلامتی است.

بسته به آنچه ممکن است در آن زمان احساس کنید یا در حال گذر هستید ، قدم گذاشتن به یک حرکت ذهن آگاهانه با بدن می تواند شما را از آن حلقه فکر بیرون بکشد و دوباره به یک اتصال جسمی بازگردد.

تا زمانی که شما از حرکاتی که انجام می دهید آگاه باشید و آگاه باشید ، به ذهن خود می دهید که باید روی آن تمرکز کنید. به همین ترتیب ، شما به سلامتی عاطفی خود دوز سروتونین می دهید ، ماده شیمیایی خوبی است که به احساس سلامتی و خوشبختی عمومی کمک می کند.

  1. بیرون بروید

طبیعت چنین تأثیر قدرتمندی بر بدن ، ذهن و روح دارد. ما به دلیل مشاغل ، خانواده ها ، مسئولیت ها و موارد دیگر ، آنقدر وقت را در داخل خانه می گذرانیم که وقت نمی گذاریم تا واقعاً به ایده ساده خارج بودن بپردازیم.

این که آیا شما در حین استراحت ناهار خود یک پیاده روی مختصر در خارج از خانه را انجام می دهید ، یا فقط قدم برمی دارید تا برای چند دقیقه در یک نیمکت پارک در نزدیکی هوای تازه لذت ببرید ، این عادت های ساده با گذشت زمان ، واقعاً می توانند شما را تازه کنند و دوباره برای شما مجدداً تنظیم کنند.

6- برای افراد سرگرم کننده وقت بگذارید

ما بیش از حد سخت کار می کنیم ، و هیچ بازی ای واقعاً سلامت عاطفی ناپایدار و نامتعادل را ایجاد نمی کند. ما موجودات فعال و اجتماعی هستیم که باید در مجاورت دیگران باشیم و از قدرت های بسیاری که زندگی ارائه می دهد لذت ببریم.

حداقل یک بار در هر ماه ، برنامه ای برای وقت سرگرم کننده با دوستان خود قرار دهید. اگر آن را زودتر از وقت برنامه ریزی کنید و آن را در تقویم هرکسی دریافت کنید ، احتمال دارد که شما با اولویت های دیگر اشتباه نگیرید. از این گذشته ، سرگرمی باید حتی در بزرگسالی یک اولویت باشد!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها