کد خبر: 561182
تاریخ انتشار :

کاهش مرگ و میر نوزادان با بهبود کیفیت مراقبت‌های مبتنی بر شواهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نخستین جلسه آموزشی بهبود کیفیت مراقبت‌های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس ۱۰ گام EPIQ توسط گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در این دوره آموزشی که با هدف آموزش روش علمی ایجاد تغییر و بهبود کیفیت خدمات درمانی برگزار شد، کارشناس مسوولان بهداشت خانواده، کارشناسان نوزادان، کودکان و شیر مادر ستاد مراکز و شبکه‌های بهداشت تابعه دانشگاه بصورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

در ابتدای این کارگاه آموزشی شهناز احمدی - رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیرمادر معاونت امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به اهمیت استفاده از روش آموزشی اپیک به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی دوره نوزادی را یکی از حساس‌ترین مراحل زندگی برشمرد و گفت: نوزادان در این مرحله از زندگی بسیار آسیب‌پذیر هستند و مرگ و میر بالایی دارند. بنابراین بررسی علل مرگ و ارایه مداخلات اجرایی در راستای کاهش مورتالیتی و موربیدیتی در هر منطقه ضرورت دارد.

به گفته احمدی، تجارب جهانی به ویژه در کشور کانادا نشان داده است استفاده از روش بهبود کیفیت مراقبت‌های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس ۱۰ گام"EPIQ" در کاهش مرگ و میر نوزادان بسیار موثر است.

در ادامه کارگاه الهه راستکار - کارشناس ارشد پرستاری بیمارستان مهدیه و ترنم مومنی - مربی دانشگاهی دوره اپیک و سوپروایزر آموزشی بیمارستان کودکان مفید به ارایه آموزش‌های تئوری و عملی با استفاده از کتاب کار و فیلیپ چارت اپیک پرداختند.

در بخش عملی کارگاه کارشناسان برای انجام کارگروهی به ۳دسته تقسیم شدند و ضمن تعیین یکی از مشکلات شایع در مراکز و شبکه‌های بهداشت به صورت عملی مبادرت به ترسیم نقشه فرایند کردند.

در این بخش شرکت کنندگان پس از تعیین شاخص‌ها، هدف هر گروه را توضیح داده و با تعیین مداخلات لازم به صورت عملی این دوره را فرا گرفتند.

براساس این گزارش دومین دوره آموزشی بهبود کیفیت مراقبت‌های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس ۱۰ گام EPIQ در آذر ماه برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها