کد خبر: 561633
تاریخ انتشار :

اوپک: نرخ نفت سال آینده افزایش می‌یابد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت چشم‌انداز نرخ در بازار نفت برای سال آینده احتمالا افزایشی خواهد بود.به نظر می‌رسد هرگونه نیاز برای کاهش بیشتر تولید، کم شده است.
کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانشان نظیر روسیه در ماه دسامبر دیدار خواهند کرد. این گروه که اوپک پلاس نامیده می‌شوند با هدف تقویت نرخ نفت، از ماه ژانویه قراردادی منعقد کردند که روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند و این قرارداد تا مارس ۲۰۲۰ ادامه دارد.
بارکیندو گفت: در مورد چشم‌انداز بازار برای سال آینده نسبت به ماه اکتبر خوش بین تر است. وی در ماه اکتبر گفته بود تمامی گزینه ها، نظیر کاهش بیشتر تولید نفت، در میانه پیش‌بینی‌های فزونی عرضه، باز است.
وی در کنفرانس خبری پس از رونمایی گزارش چشم‌انداز جهانی نفت ۲۰۱۹ گفت: «بر اساس ارقام اولیه، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰ احتمال افزایش نرخ وجود داشته باشد. ارقام بیشتر بررسی شده و چشم‌انداز روشن تر گشته است.»
«عوامل موثر غیربنیادین بر بازار، نظیر موضوعات مربوط به تجارت، تاثیر منفی بر اقتصاد جهان داشته؛ اخبار (اکنون) خوش بینانه تر است.»
ارقام اوپک نشان می‌دهد که در سال آینده به علت افزایش تولید خارج از گروه، مازاد عرضه وجود خواهد داشت. این چشم‌انداز و موضوعات نظیر اختلاف تجاری امریکا و چین بر نرخ نفت تاثیر گذاشته است و از ۷۵ دلار بالاترین رقم در سال ۲۰۱۹ به ۶۲.۷۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته است.
بارکیندو در مورد اینکه آیا بازار در سال آینده با فزونی عرضه مواجه خواهد بود یا نه، گفت: «ما در آن زمان نیستیم. ما در این مرحله قادر نخواهیم بود، تمام گام هایی را که در حال کار بر روی آن هستیم، پیشگویی کنیم.»
آن گام هایی که وی گفت شامل نشست‌های بعدی کمیته فنی اوپک، گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت که هفته آینده منتشر می‌شود، است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها