کد خبر: 561697
تاریخ انتشار :

این کار ساده خطر مرگ زودرس تا اندازه قابل توجهی کاهش می دهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

براساس گزارش سازمان جهانی سلامت، چیزی در حدود ۳.۲ میلیون نفر در سال به دلیل نداشتن میزان کافی فعالیت فیزیکی جان خود را از دست می دهند.
براساس اظهارات یکی از محققان این تحقیق هر میزان از دوندگی حتی یک بار در هفته از ندویدن بهتر است اما دویدن زیاد هم لزوما با افزایش طول عمر رابطه ندارد.
نتایج این تحقیق که در نشریه اسپورتس مدیسین انگلیس منتشر شده، با تمرکز بر ۱۴ تحقیق قبلی با حضور ۶ گروه مختلف از شرکت کنندگان انجام شده و با بررسی بیش از ۲۳۰ هزار نفر به دست آمده است؛ افرادی که مطالعات بر روی آنان در فاصله زمانی بین ۵.۵ تا ۳۵ سال انجام شده است. هر تحقیق با دیگری کمی متفاوت بود؛ در برخی مقایسه مابین افرادی که می دویدند با افرادی که نمی دویدند، انجام شد و این در حالی است که برخی دیگر از تحقیقات با تمرکز بر افرادی صورت گرفت که دست کم یک بار در ماه می دویدند.
در مجموع ۲۵ هزار و ۹۵۱ نفر از شرکت کنندگان در تحقیق مرده اند. زمانی که تیم تحقیقاتی نتایج حاصل از بررسی پنج گروه شرکت کننده را با هم ادغام و آن را با شرکت کنندگانی با هر میزان دوندگی داشتند و آن دسته از افرادی که به هیچ وجه نمی دویدند مقایسه کرد، به این نتیجه رسید که دوندگان ۲۷ درصد کمتر از سایر افراد در خطر مرگ زودهنگام به هر دلیل قرار داشته و ریسک مرگ زودهنگام برای آن دسته از افرادی که به دلیل مشکلات قلبی عروقی یا سرطان جان خود را از دست داده اند به ترتیب ۳۰ و ۲۳ درصد کمتر از سایرین است.
در ادامه این تحقیقات، محققان دریافتند که حتی هفته ای یک بار یا کمتر یا حتی کمتر از ۵۰ دقیقه در هفته و یا با سرعت ۹.۵ کیلومتر در ساعت دویدن هیچ تفاوتی با مدت زمان دویدن بیشتر نداشته و ریسک مرگ زودهنگام را به یک اندازه کاهش می دهد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها