کد خبر: 561848
تاریخ انتشار :

علت مرگ مشکوک «محمد مرسی» مشخص شد + جزئیات

علت مرگ مشکوک «محمد مرسی» مشخص شد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علت مرگ مشکوک «محمد مرسی» مشخص شد + جزئیات

به گزارش نامه نیوز، کارشناسان سازمان ملل با انتشار بیانیه مشترکی در سایت شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کردند: (محمد مرسی) رئیس جمهوری پیشین مصر در شرایطی بازداشت شد که تنها می‌توان آن را وحشیانه توصیف کرد به ویژه که او در تمام مدت پنج سال حبس خود در مرکز زندان طره واقع در جنوب شهر قاهره بازداشت بود.

این کارشناسان احتمال دادند، همانگونه که این شرایط سلامت و جان هزاران زندانی دیگر را به شدت به خطر انداخته، این شرایط مستقیما به مرگ مرسی منجر شده است.

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است، مدارک موثقی از منابع مختلف دریافت کردیم که حاکی از این هستند که هزاران تن از زندانیان در مصر از نقض گسترده حقوق انسانی‌شان رنج می‌برند.

کارشناسان سازمان ملل در ادامه بیانیه خود تاکید کردند، مصر باید فورا شرایط زندان‌ها را اصلاح کرده و از بازداشت‌های اداری، شکنجه و یا بدرفتاری ممانعت به عمل آورده و حق محاکمه عادلانه و حمایت‌های پزشکی کافی را برای زندانیان فراهم کند.

این کارشناسان فاش کردند که در نامه‌ای رسمی به دولت مصر به حجم مشکلات روزانه‌ای که بر مرسی در طول دوره بازداشت تحمیل شده بود، پرداخته‌اند.

تا این لحظه مسؤولان مصری واکنشی نسبت به این بیانیه نداشته‌اند. آنها پیش از این چنین اتهاماتی را تکذیب و تاکید کرده بودند که تمامی اقداماتی که در حق زندانی‌ها صورت می‌گیرند در چارچوب قانون هستند.

محمد مرسی ژوئن گذشته در جریان محاکمه‌اش در دادگاه دچار حمله قلبی شده و فوت کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها