کد خبر: 562020
تاریخ انتشار :

بشار اسد: هدف از توقیف نفتکش ایرانی، ضرر رساندن به مردم سوریه بود

بشار اسد: هدف از توقیف نفتکش ایرانی، ضرر رساندن به مردم سوریه بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بشار اسد: هدف از توقیف نفتکش ایرانی، ضرر رساندن به مردم سوریه بود

به گزارش نامه نیوز، بشار اسد در مصاحبه با شبکه خبری «روسیا الیوم» که مشروح آن فردا دوشنبه منتشر می‌شود، تاکید کرد: برخی از مردم سوریه انتظار دارند که طی مراحل مختلف جنگ علیه دولت خود قیام کنند، اما سوری‌ها این کار را نکردند.

برابر با چهارم جولای ۲۰۱۹ میلادی مقامات منطقه جبل الطارق و نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا، کشتی نفتی حامل نفت ایران را متوقف و ضبط کردند.

نیرو‌های نظامی انگلیس در ماه ژوئیه (سیزدهم تیر ماه ۱۳۹۸) نفتکش ایرانی آدریان دریای یک حامل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام را در آب‌های ساحلی جبل الطارق توقیف کردند، اما با فشار دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و غیرقانونی بودن این اقدام، لندن مجبور به آزادسازی این کشتی شد.

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: آن‌ها انتظار داشتند ملت سوریه از تروریست ها، معارضان مسلح میانه رو و کلاه سفید حمایت کنند، اما مردم در کنار دولت خود ایستادند و لازم است تا بهای آن را بپردازند.

کلاه سفید‌ها گروهی از نیرو‌های تحت حمایت برخی کشور‌های غربی از جمله انگلیس هستند که به بهانه کمک به مردم با تروریست‌ها در سوریه همکاری کرده و برخی مواقع نیز سناریو‌هایی مانند حملات شیمیایی را به بهانه وارد کردن فشار بر دولت سوریه با همدستی تکفیری‌ها اجرا می‌کنند.

حوزه‌های نفتی سوریه در شرق این کشور در سال‌های اخیر در اختیار تروریست‌ها افتاده است و آنان نفت این کشور را قاچاق کرده و به کشور‌های همسایه ارسال و با پول آن امورات خود را اداره می‌کنند.

امریکا نیز به تازگی به بهانه جلوگیری از دستیابی تروریست‌ها به نفت سوریه پس از ۹ سال از بحران این کشور نیرو‌های خود را در اطراف حوزه‌های نفتی سوریه مستقر کرده است، ولی دلیل اصلی آن اعمال فشار بیشتر بر مردم سوریه به خصوص در فصل زمستان و سرما در این کشور است.

سوریه پیش از بحران ضمن تامین نیاز‌های نفتی خود از شرق این کشور بخشی از آن را نیز به کشور‌های دیگر صادر می‌کرد، ولی در ۹ سال اخیر به خاطر بحران با مشکلاتی در این ارتباط مواجه شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها