کد خبر: 562056
تاریخ انتشار :

هشدار آژانس‌های اطلاعاتی هند درباره احتمال حمله تروریستی

هشدار آژانس‌های اطلاعاتی هند درباره احتمال حمله تروریستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هشدار آژانس‌های اطلاعاتی هند درباره احتمال حمله تروریستی

به گزارش نامه نیوز، دیوان عالی هند حکم کرده که منطقه مذهبی شهر ایودهیا واقع در شمال این کشور باید در اختیار هندوها قرار گیرد و یک مکان جایگزین در اختیار مسلمانان داده خواهد شد.

یکی از مقام‌های ارشد دهلی نو به روزنامه هندوستان تایمز گفت، چندین آژانس امنیتی به دولت این کشور درباره وقوع یک حمله تروریستی بزرگ در بحبوحه شایعات منتشر شده در فضای آنلاین هشدار داده‌اند مبنی براینکه گروه تروریستی خودخوانده جیش محمد مستقر در پاکستان ممکن است به حملاتی دست بزند.

با تحلیل داده‌ها، آژانس‌های امنیتی نسبت به وقوع حملاتی در دهلی نو، اوتار پرداش و هیماچال پرادش هشدار داده و اقداماتی را برای مقابله با تهدید احتمالی در نظر گرفته‌اند.

همچنین در پی صدور این حکم، ده‌ها نفر در هند به ظن انتشار مطالب تحریک آمیز در رسانه‌های اجتماعی و برگزاری جشن و سرور دستگیر شدند.

به گفته پلیس ایالت اوتارپرداش، دست کم ۳۷ تن دستگیر شده‌اند. همچنین یک تن نیز در لاکنو، مرکز این ایالت و به دلیل انتشار مطالب نادرست و نامناسب در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از زبان تهدید دستگیر شده است.

یکی از مقام‌های ارشد پلیس ایالتی گفت: پلیس از ساکنان می‌خواهد تا از رسانه‌های اجتماعی سوءاستفاده نکنند.

همچنین در بخش دیگری از این ایالت، دست کم هفت تن بابت آتش بازی یا ایجاد مزاحمت حین بخش شیرینی دستگیر شده‌اند. گروه‌های هندو به اعضای خود گفته‌اند که به صورت علنی مراسمی را برگزار نکنند.

هندوها بر این باورند که این مکان محل تولد "لرد رام" یکی از خدایان آنهاست. مسلمانان هم می‌گویند آنها برای نسل‌ها در این محل عبادت کرده‌اند.

مسجد بابری (Babri) در قرن شانزدهم میلادی در این مکان بنا شد اما در سال ۱۹۹۲ مورد حمله هندوها قرار گرفت و تخریب شد.

در پی تخریب مسجد بابری بارها میان هندوها و مسلمانان درگیری خشونت آمیزی رخ داد که در نتیجه آن نزدیک به دو هزار نفر جان خود را از دست دادند.

دادگاه عالی هند در حکم خود که به اتفاق آرا صادر شد گفته است گزارش سازمان باستان شناسی هند شواهدی مبنی بر وجود بقایای یک معبد در زیر ساختار مسجد تخریب شده بابری را نشان می‌دهد.

این دادگاه گفت با توجه به همه شواهد موجود، دادگاه تصمیم گرفت زمین مورد مناقشه باید به هندوها داده شود، و مکان دیگری به مسلمانان برای ساختن مسجد اختصاص داده شود.

دیوان عالی هند به دولت هند گفته است بنیادی برای مدیریت و نظارت بر ساخت معبد تشکیل دهد.

دیوان عالی هند در همین حال تاکید کرده است که تخریب مسجد بابری خلاف قانون بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها