کد خبر: 562068
تاریخ انتشار :

پیشنهاد نویسنده سعودی برای سازش با اسرائیل!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«عبدالحمید الغبین» نویسنده معروف سعودی بار دیگر در صفحه توئیتر خود، مروج دوستی با رژیم صهیونیستی شد و به شدت مورد استقبال وزارت خارجه این رژیم قرار گرفت.

الغبین که تا کنون بارها علیه دشمنی با فلسطین و دوستی با صهیونیست‌ها ابراز عقیده کرده، این بار در صفحه شخصی خود در توئیتر مدعی شد که زمان صلح (سازش) با اسرائیل بدون هیچ شرطی فرا رسیده و در طول ۷۰ سال ستیز با این رژیم چیزی جز خرابی و عقب‌گرد عائد کشورهای عربی نشده است.

او افزود: «زمان آن رسیده تا عبارت "آزادی فلسطین" از دایره لغات ما حذف شود. زمان آن رسیده تا مردم اسرائیل جزئی از منطقه شوند و قطار سازندگی و امید برای آینده تمامی مردمان عرب به راه بیفتد. شکوفایی و سازندگی از این نقطه آغاز می‌شود.»

بلافاصله پس از این توئیت که با تعجب و خشم کاربران عرب‌زبان همراه شد، صفحه عربی وزارت‌ خارجه رژیم صهیونیستی در توئیتر دست به کار شد و به گرمی از این سخنان استقبال کرد و مدعی شد که گفتن حقیقت جرئت می‌خواهد.

الغبین رئیس مرکزی موسوم به اندیشکده پژوهش‌های سیاسی در لندن است و خود را جزء ۵۰ شخصیت مؤثر در عربستان سعودی می‌داند. از او بعنوان فردی که عمده فعالیت خود را جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به کار می‌گیرد، یاد می‌شود.

او در هشتم آبان ماه در صفحه توئیتر خود گفته بود که در جنگ احتمالی میان اسرائیل و لبنان، در کنار صهیونیست‌ها خواهد ایستاد.

او از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا با حمله به جنوب لبنان «حزب‌الله» را نابود کند و مدعی شد که بیشتر اعراب از اسرائیل حمایت می‌کنند.

نظرات تحریک‌آمیز این نویسنده سعودی محدود به صفحه شخصی خود در توئیتر نشده و او اخیرا یادداشت‌های خود را در روزنامه «اسرائیل هیوم» که به نوعی ارگان غیر رسمی نتانیاهو محسوب می‌شود، منتشر کرده و نوشته است که ملتی به نام «فلسطین» وجود ندارد. پس از انتشار این مقاله، وزارت خارجه اسرائیل از مواضع الغبین استقبال کرد و در صفحه رسمی خود در توئیتر، آرای این تحلیلگر سعودی را نماد «اعتدال» و «میانه‌روی» و عامل «ثبات» دانست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها