کد خبر: 563304
تاریخ انتشار :

ترفند‌های جدید برای کلاهبرداری از رمز یکبار مصرف

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس اعلام بانک مرکزی رمز دوم پویا از ابتدای دی‌ماه امسال الزامی می‌شود و مشتریان بانکی برای استفاده از خدمات این رمز، نسبت به دریافت رمز دوم به جای رمز ایستای خود اقدام کنند.
در این میان برخی کلاهبرداران که پیش از این نیز با استفاده از روش‌های فیشینگ، اقدام به دریافت اطلاعات و سواستفاده مالی از حساب مردم می‌کردند، با ارسال پیامک، طراحی نرم‌افزارهای مشابه و غیره سعی در سواستفاده از حساب مشتریان بانک‌ها را دارند.
در همین راستا، بانک ملی ایران در راستای حفظ منافع مشتریان، نسبت به شگردهای جدید کلاهبرداران بدلیل داغ بودن بازار نصب رمزهای یکبار مصرف هشدار داده و گفته است که کلاهبرداران با شگردهایی در تلاش‌اند تا از این فضا جهت دریافت اطلاعات کارت اقدام کنند.
این بانک به مشتریان خود تاکید کرده که فعال‌سازی برنامه «رمز یک‌بار مصرف ۶۰» صرفا از طریق دانلود از سایت رسمی بانک به آدرس bmi.ir صورت گرفته و از هیچ صفحه دیگری اقدام به دانلود و نصب نشود.
همچنین مشتریان این بانک که دارای گوشی هوشمند نیستند، می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۶۰*۷۳۷* اقدام به دریافت رمز یکبار مصرف کنند.
به این ترتیب یکی از روش‌هایی که کلاهبرداری از مشتریان بانکی را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد، دانلودو نصب اپلیکیشن‌های بانکی از طریق سایت رسمی بانک است و برای نحوه دریافت پیامکی رمز دوم پویا نیز مشتریان هر بانک بهتر است به سایت رسمی بانک خود یا شعب بانکی مراجعه کنند.
منبع: ایرنا
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها