کد خبر: 563967
تاریخ انتشار :

اطلاعات کاربران "فیس‌بوک" و "توییتر" لو رفت!

اطلاعات کاربران "فیس‌بوک" و "توییتر" لو رفت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بر اساس گزارش وب سایت the verge، محققان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری که این شرکت‌های تکنولوژی بزرگ را از وجود آسیب‌پذیری‌های جدید موجود در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور مطلع و باخبر کرده اند، کشف و اعلام کرده اند که به واسطه این حفره امنیتی، توسعه دهندگان خارجی به داده ها و اطلاعات شخصی بسیاری از کاربران گوشی‌های اندرویدی که وارد حساب کاربری خود در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور شده‌اند، دسترسی پیدا کرده و معلوم نیست از آنها برای چه اهداف و انگیزه‌هایی استفاده کنند.

این گزارش که نخستین بار توسط شبکه CNBC مطرح و رسانه ای شد، باری دیگر فیس بوک و توییتر، به عنوان بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در جهان، را در تیررس شمشیر تیز و برنده منتقدان قرار داد و موجب شد امنیت آنها به خصوص فیس بوک برای چندمین بار زیر سوال برود.

هنوز هیچ نشانه ای دال بر اینکه کاربران گوشی های آیفون و سیستم های مبتنی بر iOS نیز به چنین مشکلی دچار شده اند، کشف و اعلام نشده است.

این آسیب پذیری که به نظر می رسد One Audience نام دارد، به توسعه دهندگان خارجی اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران همچون آدرس پست الکترونیک (ایمیل) و نام کاربری آنها را می دهد.

البته به گفته شبکه cNBC، برخی دیگر از اپلیکیشن‌های حوزه عکاسی موجود در پلی استور همچون Photofy و Giant Square نیز با این مشکل امنیتی مواجه شده اند.

سخنگوی فیس بوک در این خصوص به گزارشگر وب سایت the verge گفت: ما سعی داریم علاوه بر رفع کردن هرچه سریعتر این مشکل امنیتی، به آن دسته از کاربرانی که احتمال می‌دهیم اطلاعاتشان در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته باشد، اطلاع دهیم تا هرچه زودتر نام کاربری و گذرواژه حساب خود در پلی استور و همچنین ایمیل شان را تغییر دهند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها