کد خبر: 564166
تاریخ انتشار :

اوج هیجان در لیگ قهرمانان؛ بزرگان در آستانه صعود و حذف

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با انجام هشت دیدار به اتمام می‌رسد. این بازی‌ها از گروه‌های پنج تا هشت خواهد بود و برعکس شب گذشته، شاهد رقابت نزدیکی در هر چهار گروه هستیم و به احتمال فراوان تکلیف اکثر تیم‌های صعود کننده از این چهار گروه در هفته پایانی مشخص می‌شود.

گروه پنجم:

خنک بلژیک - سالزبورگ اتریش

لیورپول انگلیس - ناپولی ایتالیا

یکی از زیباترین دیدارهای امشب فوتبال اروپا بین لیورپول و ناپولی خواهد بود. دیداری که در ورزشگاه آنفیلد برگزار می‌شود. شاگردان یورگن کلوپ با ۹ امتیاز صدرنشین هستند و مردان آنچلوتی با یک امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارند. برنده این مسابقه به طور قطع راهی مرحله بعد خواهد شد و اگر این برنده، لیورپول باشد، سرگروهی‌اش نیز قطعی می‌شود. البته آنها امیدوار هستند که خنک بتواند در خانه، سالزبورگ را متوقف کند تا صعود این ۲ تیم سوای هر نتیجه‌ای قطعی شود. سالزبورگ با چهار امتیاز تیم سوم جدول است. آنها با پیروزی در برابر میزبان یک امتیازی خود می‌توانند در بدترین شرایط سومی‌شان را قطعی کنند و همچنین امیدوار به صعود به مرحله بعدی باقی بمانند.

گروه ششم:

بارسلونا اسپانیا - دورتموند آلمان

اسلاویا پراگ جمهوری چک - اینتر میلان ایتالیا

دیگر دیدار تماشایی این هفته بین ۲ تیم بارسلونا و دورتموند در ورزشگاه نیوکمپ است. دیدار رفت ۲ تیم با نتیجه مساوی بدون گل تمام شده بود. اوضاع پیچیده‌ای در این گروه حاکم است. بارسا با هشت امتیاز صدرنشین است. دورتموند با هفت امتیاز در رده دوم قرار دارد. اینترِ کونته چهار امتیازی است و اسلاویا پراگ با ۲ امتیاز قعرنشین محسوب می‌شود. بارسا در صورت پیروزی صعود و صدرنشینی‌اش را قطعی خواهد کرد و این فرصت را به اینتر می‌دهد تا همسایه دورتموند در رده دوم شود. حتی اسلاویا هم می‌تواند با پیروزی در برابر اینتر، شانس دومی پیدا کند. تساوی در بازی نیوکمپ، جایگاه اول و دوم ۲ تیم را حفظ می‌کند اما پیروزی اینتر در بازی دیگر، همه چیز را به هفته پایانی می‌کشاند و کار بارسا در این شرایط وخیم خواهد شد چرا که باید در ورزشگاه جوزپه مه آتزا به میدان برود. پیروزی دورتموند مقابل میزبان قدرتمندش، زنبورها را به مرحله بعد خواهد فرستاد و با توجه به برد محتمل اینتر در برابر اسلاویا، جدال هفته پایانی اینتر و بارسا را به یک دوئل بی‌نظیر تبدیل می‌کند. در ضمن تساوی در بازی پراگ، تنها به سود ۲ تیم بالانشین است ولاغیر.

گروه هفتم:

زنیت سنت پترزبورگ روسیه - لیون فرانسه

لایپزیش آلمان - بنفیکا پرتغال

سردترین گروه این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان در داغ‌ترین حال خود قرار دارد. لایپزیش ۹ امتیازی و صدرنشین با کسب پیروزی خانگی در برابر بنفیکای قعرنشین و سه امتیازی می‌تواند صعود خود به مرحله بعدی را مسجل کند. اگر در دیگر بازی، لیون نتواند از سد زنیت بگذرد، سرگروهی تیم ناگلزمن نیز قطعی خواهد شد. اما روی دیگر داستان پیروزی بنفیکا است. نتیجه‌ای که تیم لیسبونی را به مسابقات برمی‌گرداند. ماموریت غیر ممکنی که هنوز غیرممکن نیست. نتیجه مساوی هم تکلیف هر ۲ تیم را به هفته پایانی می‌کشاند. در دیگر بازی گروه، سردار و هم تیمی‌هایش در سنت پترزبورگ به چیزی جز برد نمی‌اندیشند. آنها در صورت شکست لیون با این تیم در امتیاز ۷ برابر می‌شوند اما شکست در این پیکار آنها را نه تنها از صعود به مرحله بعد، بلکه حتی از صعود به یورو لیگ هم تا حد زیادی می‌تواند دور کند. لیون نیز اگر بتواند در این میدان به برتری برسد، صعودش به مرحله بعدی مسجل خواهد شد.

گروه هشتم:

والنسیا اسپانیا - چلسی انگلیس

لیل فرانسه - آژاکس هلند

هیجان‌انگیزترین گروه، همین گروه هشتم است. سه تیم هفت امتیازی که بالاتر از لیل یک امتیازی قرار دارند. چلسی باید در ورزشگاه مستایا به مصاف والنسیا برود. دیداری سرنوشت‌ساز که برنده‌اش گام بلندی برای صعود برخواهد داشت. چلسی با توجه به اینکه در هفته آخر میزبان لیل ته جدولی است، می‌تواند با یک تساوی نیز شانس خوبی برای صعود داشته باشد. در سوی مقابل خفاش‌ها به چیزی جز برد نباید فکر کنند. آنها در هفته آخر میهمان آژاکس صدرنشین هستند. در دیگر مسابقه تیم جذاب تن‌هاخ که در پیروزی خارج از خانه بسیار متبحر است می‌بایست رو در روی میزبان خود لیل قرار بگیرند. لیل شانسی برای صعود ندارد و باید دید با این اوصاف می‌تواند مشکلی برای میهمان خود ایجاد کند یا خیر. تکلیف نهایی ۲ تیم صعود کننده این گروه در هفته پایانی مشخص می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها