کد خبر: 564246
تاریخ انتشار :

آلمان پشت ایران در آمد + جزئیات

آلمان پشت ایران در آمد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آلمان روز چهارشنبه درخواست آمریکا مبنی بر ملحق شدن به کارزار بحث‌برانگیز «فشار حداکثری» علیه ایران در راستای واداشتن ایران به بازشگتن به میز مذاکره را رد کرد.

رینز برول، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان که در یک کنفرانس خبری هفتگی سخنرانی می‌کرد، در این باره گفت: من فکر می‌کنم که بدانید ما دیدگاهی متفاوت با دیدگاه دولت آمریکا درباره ایران داریم.

برول افزود: ما رویکرد سیاسی فشار حداکثری را دنبال نمی‌کنیم و به طور مثال در زمینه چیزهایی همچون حفظ توافق هسته‌ای و ترغیب ایران به بازگشتن به تعهداتش فعالیت می‌کنیم. این رویکرد ما است و در این چند روز اخیر نیز تغییر پیدا نکرده است.

اظهارات این مقام وزارت امور خارجه آلمان در پی این مطرح می‌شود که رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا به تازگی از دولت آلمان خواست تا به مبادلات بازرگانی و همکاری اقتصادی با ایران خاتمه دهد و "سیاست اعمال تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی ایران" را در پیش گیرد.

به عقیده اوبراین، آلمان نیز می‌بایست راهکار دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیند و اقدام به اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه ایران کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها