کد خبر: 564498
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

منصور حقیقت‌پور: خاطر لاریجانی آزرده شده است/ مراجع لاریجانی را مکلف به نامزدی در انتخابات می‌کنند/ پایداری‌ها از نیامدن لاریجانی خوشحال شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : علی لاریجانی اعلام کرد برنامه ای برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد. این تصمیم درصورتی که به اجرا درآید، تأثیر فراوانی روی معادلات رقابت دوم اسفندماه امسال خواهد داشت. تا پیش از این بسیاری چهره های سیاسی برای نامزدی در انتخابات تردید داشتند چون می دانستند علی لاریجانی با مغلوب کردن حدادعادل و عارف، رقیب سختی برای کسب کرسی ریاست خواهد بود.

منصور حقیقت پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است: تصمیم امروز لاریجانی برای نیامدن به صحنه انتخابات می تواند دستخوش تغییر شود چراکه مراجع عظام تقلید قطعا پیام می فرستند و حضور در صحنه انتخابات را به او تکلیف می کنند.

مشروح گفتگوی منصور حقیقت پور با نامه نیوز را در ادامه بخوانید.

*****

آقای لاریجانی اعلام کرد «نامزد انتخابات مجلس نمی شود»، چرا ایشان چنین تصمیمی گرفت؟

آقای لاریجانی می توانست ظرفیت بزرگی برای مجلس یازدهم باشد اما به دلیل آزرده خاطر شدن تصمیم گرفت که نامزد انتخابات نشود.

دلیل آزردگی آقای لاریجانی چیست؟

برخی رسانه ها و جریان های سیاسی فضاسازی های ناحقی علیه ایشان راه انداختند.

فضای بعد از اجرای طرح جدید بنزین بیشتر موجب آزرده خاطری آقای لاریجانی و اتخاذ این تصمیم شد یا مربوط به قبل از ماجراهای اخیر می شود؟

خیر، از وقتی در روز 22 بهمن ایشان را با مُهر، کفش و دمپایی زدند آزرده خاطر شدند.

اما بعد از آن ماجرا آقای لاریجانی در انتخابات مجلس نهم و دهم نیز نامزد شد.

بالاخره آن روز این آزرده خاطری پایه گذاری شد. الان هم ایشان اگر در صحنه انتخابات مجلس نیاید برای اقدام بزرگ دیگر ذخیره خواهد شد.

یعنی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400؟

انشاءالله برای انتخابات ریاست جمهوری ذخیره می شوند.

اینکه اصولگرایان قم تصمیم گرفتند از آقای لاریجانی حمایت نکنند و فهرست را بدون حضور ایشان ببندند چقدر در اتخاذ این تصمیم اثرگذار بود؟

خیر اثری نداشت. آن جمع باید ثابت کند که نماینده کل اصولگرایان شهر قم است. حالا یک عده ای حرفی بزنند که نماینده جامعه اصولگرایی قم محسوب نمی شوند.

منتقدان آقای لاریجانی شایعه می کردند «چون آقای لاریجانی در قم رأی ندارد، به صحنه انتخابات نخواهد آمد» که امروز این تصمیم را آقای لاریجانی اعلام کرد؛ آیا علت نیامدن همین بود؟

خیر، این طور نیست، اینها فضاسازی های برخی افراد است. چنین افرادی به لحاظ توانمندی حتی به گرد پای شاگردان آقای لاریجانی هم نمی رسند.

نظر علما و مراجع درباره تصمیم آقای لاریجانی چه خواهد بود؟

نظر علما، مراجع، مجتهدان و جامعه مدرسین بر نامزدی آقای لاریجانی در انتخابات مجلس است.

خیلی ها فکر می کردند آقای لاریجانی لیدر جریان اعتدال و اصولگرایان میانه‌رو در انتخابات مجلس شود، آیا می توان گفت این جریان در رقابت سیاسی پیش رو بی لیدر شد؟

حالا فرصت تمام نشده است. آقای لاریجانی تا 15 آذر برای ثبت نام در انتخابات مجلس زمان دارد. حتما تا آن روز دوستان، علما و بزرگان به ایشان تکلیف خواهند کرد که نامزد انتخابات مجلس شود.

یعنی احتمال آنکه نظر آقای لاریجانی عوض شود وجود دارد؟

احتمال می دهم که خیلی از علما و مراجع بخواهند که ایشان نامزد انتخابات مجلس شود. امیدوارم شرایطی پیش آید که از ظرفیت آقای لاریجانی برای اداره امور کشور در حوزه های تقنینی و اجرایی استفاده کنیم.

نبود آقای لاریجانی در صحنه انتخابات چه کسانی را خوشحال کرد؛ پایداری ها یا اصلاح طلبان؟

قطعا جریان پایداری و جریان انحرافی یعنی طرفداران احمدی نژاد را خوشحال کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها