کد خبر: 564643
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد:

مهدی هاشمی: جبهه مدافعان حریم انقلاب در دعوت از چهره‌های اصولگرا آتش به اختیار عمل کرد، اما رسمیت ندارد/ این روز‌ها خیلی احساس تکلیف می‌شود/ هنوز قطعی نیست شورای ائتلاف بتواند بین نیرو‌ها اقناع عمومی ایجاد کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی از 41 شخصیت سیاسی اصولگرا برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کرد. این دعوت در حالی انجام شد که شورای ائتلاف و جبهه پایداری دو مجموعه ای بودند که از مدت ها پیش مکانیزم انتخاباتی خود را فعال و جلسات مستمر و فشرده ای را برگزار می کردند.

حالا در روز نخست ثبت نام نامزدها، جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی خارج از دو مکانیزم یادشده ورود غیرمنتظره خود را به رقابت اسفند 98 اعلام کرد.

با سیدمهدی هاشمی یکی از 41 شخصیت مورد دعوت قرار گرفته درباره ماهیت جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی و میزان تأثیرگذاری دعوت این جبهه به گفتگو نشستیم.

*****

ماجرای دعوت جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی از شما و 40 شخصیت سیاسی دیگر برای ثبت نام در انتخبات مجلس چیست؟

من تا حدودی اعضای این جبهه را می شناسم ولی باید دید این دعوت‌ها چقدر قابلیت اجابت دارد.

جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی از تشکل های شب انتخاباتی است یا مجوز رسمی از وزارت کشور دارد؟

در چنین مقاطعی خیلی احساس تکلیف می شود اما از لحاظ قانون احزاب، جبهه به مجموعه ای از چند حزب رسمی گفته می شود. آنچه می دانم، اینها جبهه رسمی نیستند و ثبت وزارت کشور نشدند.

لیست دعوت شده برای ثبت نام را چه طور ارزیابی می کنید؟

منهای خودم لیست بدی در حد دعوت نبود.

جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی برای آقای الله کرم است؟

خیر. تا آنجا که می دانم آقای الله کرم با این جبهه مرتبط است و همکاری می کند اما جبهه متعلق به ایشان نیست.

خودتان هم عضو جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی هستید؟

اصلا چنین جبهه ای رسمیت ندارد که بگوییم برای کیست و چه کسانی در آن عضویت دارند و چه کسانی عضویت ندارند.

دعوت جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی، دعوت شاه عبدالعظیمی بود یا واقعا پای کار هستند که جدی وارد حوزه انتخابات شوند؟

دعوت آمد نیامد دارد اما اینکه این جبهه مکانیزم یا برنامه انتخاباتی دارد یا فقط یک دعوت برای جلب مشارکت بیشتر مردم و هم افزایی و همفکری بود، نمی دانم.

شورای ائتلاف و جبهه پایداری از مدت ها پیش هر کدام برای خود مکانیزم و مدل انتخاباتی تعریف کردند و گام به گام جلو می رفتند، آیا جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی خودجوش و آتش به اختیار عمل کرد؟

بله، تقریبا همین است. البته الان نمی توان قضاوت کرد که کار این جبهه مغایر برنامه شورای ائتلاف و جبهه پایداری است یا خیر. ثانیا اینکه شورا بتواند اقناع عمومی برای ائتلاف ایجاد کند هنوز قطعی نیست. ثالثا دعوت ها از جاهای مختلف انجام می شود، مهم آن است کسانی ثبت نام کنند که حداقل ویژگی ها را برای نمایندگی مجلس دارند. امیدواریم افراد براساس شاخص ها انتخاب شوند و مورد حمایت قرار بگیرند تا در مقابل تفکر اصلاحات برای حمایت از نامزدهای منتخب اقناع عمومی ایجاد شود.

خودتان برای انتخابات ثبت نام می کنید؟

هنوز تصمیمی نگرفتم. من شرایطی دارم که اگر آن شرایط برآورده شود وارد می شوم وگرنه میدان را در اختیار دیگران به ویژه جوانان قرار می دهم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها