کد خبر: 564721
تاریخ انتشار :

چین ، آمریکا را تحریم کرد! + جزئیات

چین ، آمریکا را تحریم کرد! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز، دوشنبه اعلام کرد، کشورش مجموعه تحریم‌هایی را بر سازمان‌های غیردولتی آمریکایی اعمال کرده که از جمله آنها دیده‌بان حقوق بشر است.

این اقدام چین در واکنش به قانون هنگ‌کنگ است که رئیس جمهوری آمریکا با امضای خود، لایحه حمایت از معترضان هنگ‌کنگی را به قانون ایالات متحده تبدیل کرد.

قانون "حقوق بشر و دموکراسی"، دولت آمریکا را موظف می‌کند که سالانه وضعیت خودمختاری هنگ‌کنگ از چین را بررسی کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری گفت: اخیرا دولت آمریکا بدون توجه به اعتراضات چین قانون "حقوق بشر و دموکراسی" در هنگ کنگ را مصوب کرد، این اقدام نقض خطرناک قانون بین‌الملل و معیارهای اصلی روابط بین‌الملل و مداخله در امور داخلی چین است.

به گفته این سخنگو، پکن شدیدا به این اقدام معترض است و تحریم‌های اعمال شده شامل سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی آمریکا از جمله آکادمی ملی دموکراسی،‌ دیده‌بان حقوق بشر و فریدِم هاوس (خانه آزادی) هستند.

وزارت خارجه چین همچنین در درخواست‌های هواپیماهای نظامی آمریکایی برای سفر به هنگ‌کنگ‌ بازنگری می‌کند.

پکن پیشتر در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، تاکید کرده بود که اقدام برای مداخله در امور هنگ‌کنگ محکوم به شکست است.

چین هشدار داده بود، آمریکا در صورت ادامه "اقدام خودسرانه" در خصوص هنگ‌کنگ باید مسؤولیت پیامدهای اقدام متقابل این کشور را بر عهده بگیرد.

دولت هنگ‌کنگ که تحت حمایت دولت پکن است نیز اظهار کرده بود که این قانون پیام اشتباهی را به معترضان می‌رساند و "مداخله آشکار" در امور داخلی این دولت‌شهر است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها