کد خبر: 564795
تاریخ انتشار :

افتخاری: بسیاری از نمایندگان مجلس دهم استقلال رای نداشتند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس هفتم، هشتم و نهم پس از نام‌نویسی در انتخابات مجلس یازدهم در جمع خبرنگاران درباره انگیزه حضور خود گفت: از حزب موتلفه و اصولگرایان هستم اما نخبگان و اهالی قرآن، ایثارگران و همچنین اقشار مختلف مردم از دانشگاهیان، جامعه قرآنی و ... تاکید داشتند که با توجه به اینکه ۴ سال از این فضا دور بودیم دوباره به مجلس برگردیم همچنین دوستان که جایگاه بالاتر داشتند تکلیف کردند به ما که وارد عرصه رقابت شویم ما نیز سربازان و برای مان تفاوتی نمی کند و در هرجا بتوانیم چه دانشگاه و چه مجلس و عرصه قانونگذاری به نظام خدمت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲سال تجربه نمایندگی در ادوار مختلف مجلس را دارد ادامه داد: به جرأت می توانم بگویم که تنها نماینده ای که در تهران ۱۷ دفتر داشت و در نماز جمعه ها ملاقات مردمی داشت من بودم و اگر خدا خواست و وارد مجلس شدیم همین راه را ادامه خواهیم داد.

نماینده سابق مردم تهران درباره هدف‌ خود از شرکت در انتخابات گفت: هدفم خدمت و انجام وظیفه است نماینده تهران مرتب باید کار کند چراکه گستردگی این حوزه انتخابیه با پیچیدگی مشکلات از آلودگی هوا ، ترافیک بگیرید تا ساختار اداری غلط می‌طلبد که نماینده تهران به صورت شبانه روزی فعالیت کند. متاسفانه شهر تهران ساختار اداری منسجمی ندارد.

وی درباره عملکرد مجلس دهم گفت: نمی شود به مجلس به صورت صفر و صد نگاه کرد. مصوبات و اقدامات خوبی هم داشتند اما با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان از طرف دولت حمایت شده و از لیست دولت آمدن بودند استقلال رای نداشتند همچنین تعداد قابل توجهی از نمایندگان برای اولین بار بود که در عرصه سیاست وارد شده و به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتند؛ الفبای مجلس با همه جا تفاوت دارد و برخی نمایندگان برای اولین بار وارد مجلس شدند و این باعث می شد، پختگی کمتری داشته باشند.

افتخاری عنوان داشت: از سوی دیگر از سوی برخی نمایندگان از درون مجلس در بحث زنان و خانواده، آموزش و علم، اهداف سازمان ملل و اهداف کسانی دلسوز ما نیستند، پیگیری می شود و این یعنی خسارت و رفتن به قهقرا.

وی خاطرنشان کرد: آدم های کارآمد و آگاه باید به مجلس بروند و افرادی که می توانند مستقل تصمیم تخصصی و علمی بگیرند؛ امیدوارم این مجلس در فرصت باقی مانده جبران کند.

نماینده ادوار مجلس گفت: افرادی که وارد می شوند خود را شهید مدرس در مجلس شورای اسلامی بدانند؛ شهید مدرس مدیون شهدا نبود، اما نمایندگان امروز مدیون خانواده شهدا، ایثارگران و ... هستند.

افتخاری درباره حضور مردم در انتخابات گفت: مردم اگر خودشان با خودشان خلوت کنند و از فضای مجازی بیرون بیایند متوجه می شوند که کشورشان را خودشان باید بسازند.

وی ادامه داد: همین مردم بودند که هفته گذشته آمدند و از نظام حمایت کردند و آنها هستند انقلاب را پیش بردند؛ اگر پای صندوق بیایند می توانند اقتدار کشورشان را تضمین کنند و اگر انتخاب صالح داشته باشند توانند آینده بهتری برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران گفت: اگر مشکلاتی ایجاد شده به دلیل انتخاب‌هایی بوده است که مردم داشته اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها