کد خبر: 564797
تاریخ انتشار :

منابع ترکیه‌ای استقرار روسیه در سه منطقه در شمال سوریه را تأیید کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه ترکیه‌ای «ینی شفق» روز دوشنبه به نقل از منابع مطلع تأیید کرده است که نیروهای نظامی روس در سه منطقه جدید در شمال سوریه مستقر شده‌اند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، این منابع به شرط ناشناس ماندن نامشان گفتند، حدود ۲۰ نیروی پلیس نظامی روسیه در شهر «عامودا» که تحت کنترل شبه نظامیان کرد است، مستقر شده‌اند.

منطقه عامودا در نزدیکی مرز ترکیه و جایی است که نیروهای آنکارا و مسکو گشت‌زنی‌های مشترک خود را انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش روسیه و سوریه همچنین در حومه روستای «عین عیسی» واقع در جنوب شرق «عین العرب» (کوبانی) استقرار یافته‌اند.

به نوشته ینی شفق، در حالی که آمریکا حضور نظامی خود را از شمال سوریه به بخش شرقی نفت‌خیز این کشور منتقل می‌کند، روسیه، سه پایگاه نظامی در سارین، عین عیسی و منبج ساخته است.

پیش از این روسیه نیروهای خود را در «سد تشرین» مستقر کرده بود و حضور خود را در فرودگاه قامیشلی تقویت کرد.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر (۱۷ مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرد.

پس از آن ترکیه در دو قرارداد جداگانه با آمریکا و روسیه، با توقف این عملیات موافق کرد تا شبه‌نظامیان «ی.پ.گ/ پ.ک.ک» از منطقه شمال سوریه خارج شوند. اما حضور نظامیان ترکیه و روسیه در قالب گشت‌های مشترک همچنان ادامه دارد.

روز گذشته «مظلوم عبدی» فرمانده شبه نظامیان کُرد سوریه گفت در دیدار با «الکساندر شایکو» فرمانده نیروهای روسی مستقر در سوریه، توافق شده است تا نیروهای روس در سه منطقه عاموده، تل تمر و عین عیسی مستقر شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها