کد خبر: 565088
تاریخ انتشار :

سرمای زودهنگام و گرانی بنزین عامل نوسان قیمت سیب زمینی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رحیم نیازی رئیس انجمن سیب زمینی کاران درباره آخرین وضعیت تولید سیب زمینی اظهار کرد: با توجه به آنکه برداشت مناطق نیمه سردسیری به سبب کشت دوم در حال انجام است، از این رو آمار نهایی ظرف ۲۰ روز آینده اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب زمینی وجود ندارد، افزود: با توجه به تولید مناسب سیب زمینی در مناطق سردسیری و عرضه بازار، نرخ از تعادل نسبی برخوردار است.
به گفته نیازی، برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید سیب زمینی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد، اما تا پایان فصل برداشت نمی‌توان درصدی اعلام کرد.
سرمای زودهنگام و گرانی بنزین بر نوسان نرخ سیب زمینی بر بازار دامن زد
این مقام مسئول وقوع زودهنگام سرما و گرانی بنزین را عامل اصلی نوسانات جزئی نرخ در بازار برشمرد و گفت: با توجه به آنکه گرانی بنزین در افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل تاثیر‌گذار است، از این رو بر نوسان نرخ بی‌تاثیر نیست.
وی نرخ کنونی هر کیلو سیب زمینی سرمزرعه را یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اختلاف نرخ عمده فروشی تا خرده فروشی حداکثر ۲۰ تا ۳۰ درصد باید باشد و فروش با نرخ‌های ۵ هزار تومان غیر منطقی است که متاسفانه در سایه ضعف نظارت دستگاه‌های مسئول اتفاق می‌افتد.
رئیس انجمن سیب زمینی درباره آخرین وضعیت صادرات تصریح کرد: طی ۳ تا ۴ سال گذشته به طور متوسط ۴۵۰ هزارتن سیب زمینی صادر می‌شود، اما از ابتدای سال میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به سبب نرخ مناسب محصول در داخل و ممنوعیت صادرات در فصل بهار کاهش داشته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها