کد خبر: 565253
تاریخ انتشار :

روسیه: تمام طرفین حامی برجام‌ هستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پس از پایان نشست کمیسون مشترک برجام در توییتی نوشت: آخرین نشست کمیسیون متشکر برجام در سال ۲۰۱۹ ثابت کرد که علی‌رغم تمامی سختی‌ و تفاوت‌ها، تمامی طرفین در حمایت و تعهداتشان نسبت به برجام متعهد هستند. این نتیجه اصلی گفت‌وگوهای امروز است.
به گزارش ایسنا، دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام به کار خود پایان داد. این نشست بر خلاف نشست فوق‌العاده در مرداد ماه، نشستی عادی محسوب می‌شود و دستورکار آن مربوط به تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌هاست.
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و هلگا اشمید معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی ایران و ۱+۴ این نشست را سرپرستی کردند.
کاهش تعهدات برجامی ایران در حالی انجام شد که شرکای اروپایی برجام، پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ و بازگشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در اجرای تعهداتشان مبنی بر انجام دادن اقداماتی در راستای کاهش تاثیر تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر ایران، تعلل کرده‌اند.
ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد که در پی این تعلل، تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق هسته‌ای را در چند گام تعیین‌شده کاهش می‌دهد.
فو کونگ، مدیرکل دپارتمان کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت خارجه چین روز جمعه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام با اشاره به اینکه برخی از اقدامات ممکن است به افزایش تنش‌ها منجر شود، گفت: تمامی کشورها باید از اتخاذ اقداماتی که موجب تشدید پیچیدگی مسائل می‌شوند، خودداری کنند.
وی همچنین در نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد که طرفین اروپایی در خصوص فعال کردن مکانیسم ماشه صحبتی نکرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها