کد خبر: 567845
تاریخ انتشار :

۶ نمونه از بهترین نوشیدنی‌های مناسب برای آلودگی هوا

۶ نمونه از بهترین نوشیدنی‌های مناسب برای آلودگی هوا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : 1-نوشیدنی انار و پرتقال

انار یک میوه بسیار مفید و پرخاصیت و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن است.

علاوه بر این انار منبع عالی ویتامین c و آهن است.

در وصف خواص پرتقال هم کمتر کسی است که نداند پرتقال بمب ویتامین c و بسیاری از مواد معدنی مفید برای بدن است. حالا تصورش را بکنید که آب انار و پرتقال در یک لیوان نوشیدنی کنار هم بنشینند.

به این ترتیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های طب سنتی در روزهایی که آلودگی هوا نفس‌تان را می‌گیرد را در خانه آماده کرده‌اید.

به عقیده پزشکان اگر دانه‌های انار را همراه با تکه‌های سفیدی داخل پوست انار خاصیت آن را چند برابر کرده‌اید.

پس از پوسته نازکی که روی دانه‌های انار کشیده شده و همچنین قسمت‌های سفید داخل پوست انار هنگام گرفتن آب انار غافل نشوید. یک لیوان آب انار و پرتقال یک نوشیدنی مفید در هوای آلوده است. اگر احساس کردید کمی سرگیجه دارید یا نفس‌تان می‌گیرد دو تا سه لیوان آب انار و پرتقال در روز میل کنید.

اضافه کردن کمی زنجبیل رنده شده یا یک قاشق کوچک پودر زنجبیل هم بسیار کارساز است.

۲- نوشیدنی هویج و سیب و لبو

سیب و هویج و لبو سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند.

خوراکی‌های خوشمزه و مفیدی که هر کدام به تنهایی معجزه می‌کنند و وقتی هر سه با هم نوشیده شوند یک نسخه مفید برای تحمل آلودگی هوا در روزهای سرد زمستان هستند. می‌دانستید نخستین بار متخصصین طب سنتی چینی ترکیب نوشیدنی هویج و سیب و لبو را به عنوان دارویی شفابخش برای درمان سرطان ریه تجویز می‌کردند؟

در این نوشیدنی جادویی دو نوع سبزی و یک میوه داریم که سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید برای بردن هستند. سیب سرشار از ویتامین‌های A. B .C .B6 .B1 .K و E است. علاوه بر این مواد معدنی مفید مثل فولات، روی، منیزیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، سدیم، و آهن در سیب به وفور یافت می‌شوند. هویج هم حاوی ویتامین‌هایی مانند A. B1. B2. B3 .C و K به علاوه نیاسین، پانتوتنیک اسید و مواد معدنی مثل کلسیم، منیزیم، پتاسیم، و سلنیوم است.

لبو یا چغندر هم یک سبزی مفید برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سرشار از ویتامین‌هایی گروه B و A و C است. علاوه بر این آهن، مس، منیزیم، و پتاسیم همراه با چند فاکتور ضد پیری دیگر به وفور در لبو یافت می‌شوند. نوشیدنی سیب، لبو و هویج در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است و علاوه بر این از بدن در برابر آلرژی‌های مختلف محافظت کرده و در درمان هر نوع عفونت گلو، شفافیت پوست، تصفیه خون و کبد و نیز جلوگیری از خشک شدن پوست، چشم‌ها، رفع یبوست و تصفیه خون بسیار موثر است.

تمام این مواد را آب بگیرید و با هم مخلوط کنید. بهتر است این نوشیدنی مفید در هوای آلوده را بلافاصله مصرف کنید و هر زمان که قصد داشتید میل کنید همان لحظه برای درست کردن آن دست به کار شوید.

۳- نوشیدنی زنجبیل، لیمو، نعنا و عسل

یک نوشیدنی چربی سوز که اتفاقا یک معجون نجات بخش یکی از بهترین نوشیدنی‌های طب سنتی برای تنفس در مواقع آلودگی هوا هم هست. برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه و مفید ۵ عدد لیموترش یا بسته به مقدار نوشیدنی چند قاشق آب لیموی طبیعی، نصف یک عدد زنجبیل تازه، چند برگ نعنا و ۲ تا سه قاشق غذاخوری عرق نعنا طبیعی و مقداری عسل (بسته به ذائقه‌تان) را به همراه یک لیتر آب نیاز دارید. لیموترش‌ها را آب بگیرید، زنجبیل را رنده کنید.

ابتدا باید یک شربت رقیق درست کنید. پس آب لیموترش یا آبلیمو را به همراه یک لیوان آب و مقداری عسل (به میزان دلخواه) را در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بگذارید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند و یک شربت رقیق به دست بیاید. حالا زنجبیل رنده شده را به این شربت اضافه کنید و زمانی که شربت به دمای جوش رسید و چند قل خورد آن را از روی حرارت بردارید.

اجازه دهید شربت خنک شود و سپس چند قاشق عرق نعنا تازه به آن اضافه کنید.

شربت را با باقی مانده آب مخلوط کنید و اگر به مقدار بیشتری عسل نیاز دارد باز هم به آن اضافه کنید.

چند برگ نعنا تازه هم عطر و بوی نوشیدنی زنجبیل، لیمو، نعنا و عسل را دو چندان می‌کند. نوشیدنی زنجبیل، لیمو، نعنا و عسل یک نوشیدنی مفید در هوای آلوده است که سموم را از بدن شما دفع کرده و احساس تازگی به شما می‌بخشد.

4- آب گریپ‌فروت و زنجبیل

اگر به دنبال یک معجون جادویی و نوشیدنی مفید در هوای آلوده می‌گردید پیشنهاد فوق‌العاده برای شما داریم. زمستان فصل میوه معجزه‌گر و سرشار از آنتی‌اکسیدان «گریپ‌فروت» است. ۴ عدد گریپ فروت را آب بگیرید و با ¼ زنجبیل تازه رنده شده یا یک قاشق مرباخوری پودر زنجبیل مخلوط کنید. اگر احساس می‌کنید نوشیدنی شما باید طعم شیرینی هم داشته باشد یک یا دو قاشق عسل طبیعی به آن اضافه کنید.

گریپ‌فروت علاوه بر مواد معدنی (آهن و کلسیم) دارای ویتامین‌های B2 ،B1، A و B 3 است. علاوه بر این ترکیب اسید فنولیک موجود در گریپ‌فروت مانع تشکیل نیتروزامین (مواد سرطان‌زا)، بالیموندیدترپن و مونوترپن می‌شود. این مواد موجب تولید آنزیم‌هایی می‌شوند که در جلوگیری از پیدایش سرطان موثر هستند.

۵- چای سبز و زنجبیل

چای سبز و زنجبیل تازه هم یک نوشیدنی مفید در هوای آلوده و علاوه بر این معجونی موثر برای لاغر و کاهش وزن است. البته در این‌جا خواص بی‌نظیر چای سبز و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن برای پیشگیری از اثرات سو هوای آلوده بر سلامت بدن برای ما حائز اهمیت است. برای درست کردن نوشیدنی چای سبز و زنجبیل به روش زیر عمل کنید:

چای سبز: ۱ قاشق (۱۰ گرم)

زنجبیل تازه: ۱ حلقه

آب: ۱ لیوان معادل ۲۵۰ میلی لیتر

برای درست کردن این نوشیدنی مفید در هوای آلوده و روزهایی که تنفس برای شما در منزل و محل کار سخت می‌شود ابتدا آب را بجوشانید و یک حلقه زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشد. شعله گاز را خاموش کنید و یک قاشق چای سبز به آن اضافه کنید. ده دقیقه صبر کنید تا چای سبز دم بکشد. برای خوش طعم کردن این نوشیدنی مفید می‌توانید مقداری عسل و چند قطره لیموترش هم به آن اضافه کنید. توصیه می شود روزانه دو لیوان از این چای مفید بنوشید.

۶- آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی بخورید.

گوجه فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

اگر می‌خواهید از ریه‌های خود در برابر سرطان ریه و آلودگی هوا محافظت کنید بهتر است روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی بخورید.

این معجون مفید یکی از بهترین نوشیدنی‌های طب سنتی در روزهای آلودگی هواست. یک معجون بی‌نظیر و در دسترس که اتفاقا روند پیر شدن ریه‌ها را هم به تعویق می‌اندازد و از کبد سم‌زدایی می‌کند.

مخلوط کنید و اگر به مقدار بیشتری عسل نیاز دارد باز هم به آن اضافه کنید. چند برگ نعنا تازه هم عطر و بوی نوشیدنی زنجبیل، لیمو، نعنا و عسل را دو چندان می‌کند.

نوشیدنی زنجبیل، لیمو، نعنا و عسل یک نوشیدنی مفید در هوای آلوده است که سموم را از بدن شما دفع کرده و احساس تازگی به شما می‌بخشد.

منبع: مجله کوروش

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها