کد خبر: 569600
تاریخ انتشار :

یحیی در آستانه پایان همکاری با شهرخودرو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، با جدایی مارک ویلموتس، مرد بلژیکی از تیم ملی که با عجیب‌ترین شرایط ممکن رقم خورده، اکنون گمانه‌زنی درباره آینده نیمکت ایران به اوج خود رسیده است.

آخرین جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال اما حاکی از این است که این نیمکت پرماجرا قرار است به یک مربی ایرانی سپرده شود و سخنگوی فدراسیون نیز خبر از نهایی شدن این موضوع طی ۱۰ روز آتی داده است.

در چنین شرایطی اما گزینه‌های ایرانی زیادی برای این پست ردیف شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به یحیی گل محمدی، امیر قلعه نویی و علی دایی اشاره کرد. مربیانی که طی یک دهه اخیر در راس مربیان صاحبنام فوتبال ایران قرار داشته‌اند و اکنون که تیم ملی با شرایط ویژه‌ای برای صعود از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی بعد از دو شکست مقابل بحرین و عراق قرار گرفته، همه در انتظار این هستند تا بعد از دوران پساکی‌روش که هشت سال هدایت ایران را عهده‌دار بود، و بعد از ناکامی با ویلموتس ببینند فدراسیون چه تصمیمی برای جایگزین سرمربی بلژیکی خود خواهد داشت.

جدیدترین گمانه‌زنی اما درباره یحیی گل‌محمدی و بالا رفتن شانس این مربی موفق برای دستیابی به قله مربیگری در فوتبال ایران است. گل محمدی که دوران اوج مربیگری خود را بعد از حضور در نساجی و صبای قم، با حضور در پرسپولیس دوران تازه‌ای را آغاز کرد و در ادامه نیز با حضور در تیم‌هایی همچون نفت تهران، ذوب آهن، تراکتور و شهرخودرو کارنامه خود را از حیث موفقیت باشگاهی پربار کرد، اکنون یکی از شانس‌های ویژه حضور روی نیمکت جانشینی مارک ویلموتس برای عبور از این مرحله محسوب می‌شود.

گل‌محمدی که بعد از اولین حضورش روی نیمکت پرسپولیس که پر چالش و پرماجرا دنبال شد، اکنون با توجه به موفقیت‌هایی که با تیم‌هایی همچون ذوب آهن و شهرخودرو به دست آورده، در ابتدای فصل جزو گزینه‌های بازگشت به پرسپولیس نیز محسوب می‌شد و مدیران این تیم مشهدی با ممانعت از فسخ قراردادش این رویای هواداران پرسپولیس را ناکام گذاشتند اما به نظر می‌رسد همچنان روی مدار اقبال قرار داشته باشد و بعد از اینکه از رسیدن به نیمکت تیم امید در مسیر انتخابی المپیک دور ماند، اکنون با پیشنهاد جالب توجه حضور در تیم ملی مواجه شده است.

درخواست ارائه برنامه از یحیی

طبق شنیده‌ها، فدراسیون نشینان و اعضای هیات رییسه فدراسیون نیز بعد از اینکه از مذاکره و نهایی کردن قرارداد با برانکو ناکام ماندند، اینبار به سراغ مربی برتر سال فوتبال ایران رفته و از گل‌محمدی برای حضور احتمالی روی نیمکت ایران، درخواست برنامه داشته‌اند. این برنامه در دو بخش کوتاه و بلندمدت برای عبور از مرحله کنونی انتخابی جام جهانی و در ادامه مرحله بعدی این رقابت‌ها با ارائه درخواست‌هایی برای کمپ و اردوها و همچنین دیدارهای تدارکاتی خواهد بود. یحیی که اکنون رقابت ویژه و نزدیکی با دو گزینه دیگر (علی دایی و امیر قلعه نویی) دارد، با توجه به پتانسیل‌ها و انگیزه ویژه‌اش امیدوار است این رقابت را به سود خود به پایان رسانده و در پایان مهلت ۱۰ روزه فدراسیون نامش به عنوان سرمربی معرفی شود.

شهرخودرو آماده پایان کار با یحیی گل‌محمدی

مهمترین مساله در این راه اما رضایت مالک باشگاه شهرخودرو است که پیش از این از صدور فسخ او برای باشگاه پرسپولیس مخالفت کرده بود، رضایت این باشگاه برای جدایی این مربی موفق است. یحیی گل‌محمدی با عملکردی موفق در فصل گذشته با این تیم، آنها را به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رساند و اکنون مشهدی‌ها به سادگی به جدایی وی رضایت نخواهند داشت. با این حال آخرین واکنش حمیداوی بعنوان مالک این باشگاه مربوط به اعلام او برای رضایت در زمینه جدایی در صورت پیشنهاد همکاری از سوی فدراسیون و حضور روی نیمکت مربیگری تیم ملی بود؛ موضوعی که گل‌محمدی را امیدوار می‌کند در صورت نهایی شدن این موضوع با مانع بزرگی مواجه نشود.

در این زمینه حتی اخباری از باشگاه شهرخودرو در خصوص مذاکره با گزینه جانشینی گل‌محمدی نیز شنیده می‌شود؛ مربی صاحبنامی که گفته‌ می‌شود سابقه حضور روی نیمکت تیم‌های سطح اول فوتبال ایران را نیز در کارنامه دارد و در صورتی که مسیر گل‌محمدی به تیم ملی ختم شود، او مذاکره نهایی خود را با مالکان شهرخودرو به سرانجام خواهد رساند.

گل‌محمدی در کنار شاگردان سابق؟

یکی از نکاتی که در کنار موفقیت چند فصل اخیر گل محمدی و رسیدن به عنوان مربی برتر ایرانی سال شانس یحیی را برای دستیابی به نیمکت تیم ملی افزایش داده، حضور برخی شاگردان سابق این مربی در جمع ملی‌پوشان کنونی است.

یحیی در دوره حضورش در تیم‌های مخالف در تیم ملی کنونی شاگردانی همچون علیرضا بیرانوند، وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی، وریا غفوری، رامین رضاییان، رشید مظاهری، محمد نادری و... داشته و شناخت کاملی از فوتبال ایران دارد. او البته با توجه به تجربه بالا و همچنین انگیزه زیاد برای موفقیت در تجربه جدید امیدواری زیادی دارد تا بتواند شانس رسیدن به عنوان برخوردار است و باید دید گل‌محمدی ماجراجویی جدید خود را آغاز خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها