کد خبر: 569680
تاریخ انتشار :

حاج علی اکبری: سیلی آنچیزی بود که سپاه به صورت سیاه شیطان نواخت

حاج علی اکبری: سیلی آنچیزی بود که سپاه به صورت سیاه شیطان نواخت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: این هفته، هفته عجیبی بود؛ فضای کشور عزیز ما و منطقه مقاومت آکنده بود از تقوای الهی. اگر برای شهید عزیزمان شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی یک ویژگی خاص که کلید شخصیتی اوست مطرح کنیم، بدون تردید می توانیم بگویم تقوای الهی آن کلید است که از شخصیت ایشان رمز گشایی می‌کند.

وی ادامه داد: این غوغایی که برپا شد حکایت از ظرفیت معنوی این عبد صالح با پروردگار متعال دارد. شهادت او این روح مطهر را چنان رها کرد که جامعه ما و جامعه جهانی این عطر معنویت را استشمام کردند. این معجزه تربیت الهی،‌ علوی و فاطمی است که در زمانه ما به صورت یک مکتب ممتاز و برجسته یعنی مکتب تربیتی عالی امام خمینی(ره) شناخته می‌شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: وقتی خبر این شهادت رسید، برای جامعه ما که تا حدی این عزیز را می‌شناختیم آنچه که به ذهن آمد خطبه‌ای از نهج‌البلاغه امیرالمومنین بود که در وصف متقین ارائه شده است. امام گفته‌اند اهل تقوا باش و آیه‌ای تلاوت کردند که اگر اهل تقوا باشی در آن صورت عنایت خاص الهی، مغفرت الهی و نصرت الهی با تو خواهد بود.

حاج علی اکبری در ادامه گفت: فرمودند اگر متقین را می‌خواهید بشناسید آنان به برکت تقوا دارای فضیلت‌هایی هستند. سخن‌شان به قاعده است، حساب شده و مفید است. بر تمام زندگیشان پوشش میانه روی خردمندانه وجود دارد و سبک زندگیشان با تواضع شناخته می شود. کسانی که حاج قاسم را از نزدیک دیدند به تواضع می‌شناختند گویا هیچ خودی نمی‌دید.

وی سپس گفت: حاج قاسم بی قرار ملاقات با حق بود. متقین جهاد را مغتنم می‌شمارند. صبورانه خطرات و دشواری‌ها را بر خود می خرید به امید راحتی همیشگی در دیدار با حضرت حق. نام حاج قاسم مساوی است با جهاد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه گفت: دوستی به حاج قاسم گفتند برای ریاست جمهوری داوطلب شوید تا همه دور شما جمع شوند. جوابی که دادند این بود که من نامزد گلوله‌ها و شهادت هستم؛ در این جبهه‌ها سال‌ها به دنبال قاتل خودم هستم، اما پیدا نمی‌کنم.

وی در ادامه به صفات اخلاقی و رفتاری شهید سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد.

حاج علی اکبری همچنین یادآورشد: زلزله‌ای مثل سال 1388 می‌آید انسان متقی را تکان نمی‌دهد. زلزله‌ای مثل داعش و صدام اصلا انسان متقی را تکان نمی‌دهد. در برابر از دست دادن همه یاران می‌بینید که صبور است و در شرایط عادی فقط زبانش به شکر نعمت‌های الهی مشغول است. مصداق عینی همه صفات انسان متقی در حاج قاسم متجلی شده است.

در خطبه سیاسی این هفته نماز جمعه تهران، حاج‌علی‌اکبری با تسلیت رحلت آیت‌الله رسولی محلاتی گفت: ایشان همواره یار امام(ره) و رهبری بودند.

وی همچنین با تسلیت به خانواده جانباختگان مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، به حادثه دلخرذراش پرواز هواپیمای اوکراینی پرداخت و گفت : در حادثه سقوط هواپیما جمعی از جوانان نخبه و مومن هم در میان مسافران بودند، جانباختن همه این مسافران را تسلیت می‌گویم.

علی اکبری افزود: حادثه واژگونی اتوبوس اخیر هم تلخ بود و تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه از اعضای خانواده شهید قاسم سلیمانی یاد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حاج قاسم با قلب ما چه کرد. هم منطقه مقاومت را تقویت کرد و هم حلقه‌های مقاومت را تاسیس کرد. ایجاد حلقه‌های جدیدی مثل حشد الشعبی تا فاطمیون و زینبیون از جمله زحمات ایشان بود. ایشان با آن ظرفیت و هوش بالا این حلقه‌ها را به هم متصل و به مرکز فرماندهی کل وصل کرد و به دقت و زیبایی راهنمایی فرماندهی معظم را اجرا کرد.

وی در ادامه به نتایج فعالیت‌های حاج قاسم سلیمانی در راستای حفظ امنیت ایران، منطقه و برقراری صلح جهانی اشاره کرد و گفت: امنیتی که حاصل سازش است اهمیتی ندارد؛ امنیت حاصل از مقاومت کار بزرگ شهید سلیمانی بود.

وی افزود: کارویژه مهم ایشان تربیت نیروهای انقلابی بود. حضرت آقا گفتند وقتی گزارش‌های حاج قاسم می‌آمد، من ایشان را تحسین می‌کردم. حماقت بزرگ دشمن و رئیس شیاطین که با دستگاه تصمیم گیری فلج این تصمیم نابخردانه را گرفتند لحظه‌ای را پدید آورد که ایشان و ابوالمهدی و همراهانشان به خواسته‌خود رسیدند.

وی تصریح کرد: با بصیرت مردم و حضور یک پارچه آنان یک نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران و منطقه ایجاد شد. از این نقطه عطف می شود مسیر آینده را هم دید و تصمیم های بزرگ گرفت.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه تصریح کرد: بزرگ ترین عملیات شهید سلیمانی عملیاتی بود که هفته گذشته تحت فرماندهی ولایت و حضور مشتاق مردم انجام شد. مثل اینکه همه فرماندهان شهید و رشید ما به صحنه آمدند. عرفان چمران، هوش باکری، محبت بروجردی، قاطعیت صیاد، شکوه همت، صفای زین‌الدین، آینده نگری تهرانی مقدم، معنویت احمدی روشن، مظلومیت شهید بهشتی ولایت مداری و وفا در این عملیات مشاهده شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آیات شهادت زنده شدند. از هویت انقلابی جامعه ما رونمایی شد. دستگاه محاسباتی مسئولین ما به روز رسانی شد. دوباره مردم ما با اشاره حاج قاسم و با اشاره شهدا جمال ولایت و شکوه این نظام الهی را مشاهده کردند. یک ائتلاف قلبی مانند روزهای اول انقلاب اسلامی در جامعه ما فراهم شد. در آمیختن اشک و خون را شاهد بودیم که چه طوفانی بر پا می کند.

وی افزود: برادران و خواهران؛ ملت عزیز ما عملیات بزرگ و سرنوشت ساز و باشکوهی را انجام دادند و قیامتی بر پا کردند. حماسه ای بی نظیر ایجاد شد. خیلی خوب به صحنه آمدید. نمی توانند بشمارند. شمارگر ها توان شماردن این حضور را در تهران و سایر شهر ها ندارند.

امام جمعه تهران گفت: وضعیت استکبار جهانی یعنی آن دشمن اصلی که حضرت آقا فرمودند را بشناسید و گمش نکنید یعنی حال آمریکا، صهیونیست و دستگاه استکباری اصلا خوب نیست. برای آن‌ها آبروریزی عظیمی بعد حاج قاسم شده است. این تروریست دولتی با یک اقدام غیر قانونی و بی اعتنا به حاکمیت ملی عراق در کمال ناجونمردی کاری نابخردانه انجام داد.

وی سپس گفت: سردار صلح و امنیت را با این کار به شهادت رساندند که محصولش یک نفرت بی‌نظیر و غیر قابل تصور از رژیم نحس آمریکا بود. بدون شک در دادگاه افکار عمومی جهان محکوم هستند. منافع آمریکا در سراسر جهان در معرض مخاطرات جدی قرار گرفت. از این به بعد پایگاه زیاد داشتن برای آمریکایی ها قوت نیست. هر پایگاهی نقطه ضعف آن ها است. از این به بعد این جنایتکاران در معرض یک افول تاریخی قرار دارند. دوستان آمریکا به شدت در رعب و وحشت هستند. اختلافات درونی آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده است.

حاج‌علی اکبری یادآور شد: ترامپ اخیرا گفته است همه چیز خوب است؛ این حرفش اسباب مضحکه شده است . زبان بدن آن ها و حرف‌هایشان حکایت از استیصال آن‌ها می‌دهد. اگر عقلایشان دیر بجنبند چیزی برای آنان نمی ماند.

وی ادامه داد: در این میانه حال رژیم صهیونیستی از همیشه خراب تر است. از امروز حضو رژیم صهیونیستی نقطه قوت نیست. انگشت اتهام اتفاقا متوجه رژیم نحس صیهونیستی است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: انتقام سخت که آقا فرمودند آغاز شد. خون شهید رسوا کننده و فتنه سوز است. عملیات انتقام بخش آغاز شده است. مجلس عراق با مصوبه خوب و انقلابی قدمی برداشت. مجلس ایران گام خوبی با اعلام تروریست بودن همه نظامیان آمریکا برداشت. دولت ایران بیانیه نهایی گام پنجم را به موقع اعلام کرد؛ اما سیلی آن چیزی بود که سپاهیان عزیز ما نواختند. سیلی قانونی محکم و داغ به صورت سیاه شیطان نواخته شد. هنوز گیج هستند.

وی در پایان گفت: البته در منطقه مقاومت هرکدام برای خود سهمی تعریف کردند؛ باشید تا ببیند. حزب الله، انصارلله، حشد الشعبی، فلسطین و دیگران می‌گویند ما سهم خود را در این انتقام داریم. رهبر عزیز فرمودند که همه توجه کنید که آمریکای تبهکار باید گور خود را از منطقه گم کند. اگر دیر بجنبد فرزندان مقاومت این نجاست را از منطقه خواهند شست.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها