کد خبر: 570096
تاریخ انتشار :

کاهش قدرت باروری، رهاورد افزایش سن ازدواج

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر مریم پورآدینه در جلسه گروه‌های آموزشی زوجین که با حضور نمایندگان برخی از دستگاه‌هایی اجرایی خراسان شمالی در سالن شهید رجایی این دانشگاه در 22 دی ماه ‌برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی در حوزه ضرورت ارتقای کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، وضعیت ازدواج در کشور و فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش، گفت: در این استان روند ازدواج سیر نزولی را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اختلافات و آمار طلاق مربوط به پنج سال نخست زندگی مشترک است، ادامه داد: آموزش‌های پیش از ازدواج گامی موثر در جلوگیری از بروز اختلافات زناشویی است.

وی خاطرنشان کرد: البته گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این مدت برنامه‌های متنوع آموزشی را برای زوجین در دستور کار دارد که از مهم‌ترین‌های آن ها، برنامه فعلی آموزش پیش از ازدواج با مدیریت وزارت بهداشت است.

دکتر پورآدینه وزارت کشور، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، قوه قضائیه، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد دانشگاهی و غیره را دستگاه های همکار در اجرای این طرح دانست و ادامه داد: دو سال است که اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج کلید خورده و بیش از 400 مرکز در سراسر کشور مشغول به اجرای این طرح هستند.

وی هدف کلی از اجرای این برنامه مشترک بین دستگاهی را ارتقای کمی و کیفی برنامه آموزش های هنگام ازدواج، برخورداری زوجین در آستانه ازدواج و پس از آن از مهارت ها و توانمندی های بیشتر و افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده دانست.

مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی، انواع آموزش برای تحکیم خانواده را شامل: آموزش قبل از ازدواج، حین ازدواج، آموزش در پنج سال نخست زندگی مشترک و آموزش تحکیم و پایداری خانواده در طول زندگی بیان کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها