کد خبر: 570124
تاریخ انتشار :

نحوه پرداخت بیمه حادثه هواپیمای اوکراینی اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به جزئیات بیمه ای سرنشینان هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: مسافران ایرانی که می خواهند سفر به دیگر کشورها کنند. ما برای آن ها بیمه حادثه صادر می کنیم تا در بحث های درمانی و فوت پرداخت شود.
او ادامه داد: معمولا مسافران ایرانی سفرکننده به خارج از کشور، بیمه مسافری هستند، اما درصورتی بیمه توسط ایران پرداخت می شود که هواپیما ایرانی باشد اما چون هواپیما به ایران مربوط نیست یا به صورت اتکایی یا شرکت بیمه ای اوکراینی است.
سلیمانی همچنین با اشاره به روند خسارات وارده ناشی از سیل روزهای گذشته سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبیعی است هم اکنون مدیریت بحران در حال ساماندهی این بخش است. بیمه مرکزی نیز به سرعت به دنبال ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی است. با بررسی های صورت گرفته در شورای نگهبان ایراداتی به مصوبه صندوق بیمه حوادث طبیعی گرفته شد که در پی آن هستیم.
او افزود: امیدواریم مراحل اجرایی صندوق بیمه حوادث طبیعی قبل از پایان سال تصویب شود. با راه اندازی این صندوق اتفاق بسیار مهمی در بخش بیمه رخ خواهد داد و حداقل ۳۰ میلیون واحد مسکونی بیمه خواهند شد.
این مقام مسئول بیان کرد: در سطح کشور شاهد تولیدات خودروسازی‌ها توسعه پیدا کرده است و حدود ۲۲ میلیون خودرو وجود دارد که ۲۰ میلیون آن تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند و ۱۰ درصد از خودرو‌های متردد در کشور هنوز تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیستند.
سلیمانی گفت: عدم وجود بیمه شخص ثالث برای خودروهای بدون بیمه بسیار خطرناک و نگران کننده است. به طور طبیعی بیمه نوعی آرامش ایجاد می کند. به همین دلیل به مناسبت دهه فجر از اول بهمن امسال تمام افراد و خودروهایی که فاقد پوشش بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه بیمه های خود را پرداخت کنند.
وی بیان کرد: حدود ۱۱ میلیون موتور در شهر تردد می‌کنند که متاسفانه تنها ۲ میلیون از آن‌ها بیمه هستند و ما برای آن‌ها نیز شرایط بخشودگی جریمه در نظر گرفته ایم. تا صاحبان این وسایل نقلیه را برای دریافت بیمه تشویق کرده باشیم.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: ماشین آلات کشاورزی و راهداری نیز در حیطه بیمه‌ها قرار گرفته اند، خوشبختانه ۱۵۰ هزار عدد از این ماشین آلات مشمول بیمه شخص ثالث هستند، ولی هنوز تعداد زیادی از ماشین آلات بیمه نشدند، بنابر این با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی مجوز صادر شد تا از ابتدای بهمن به بیمه‌ها مراجعه کنند و بدون جریمه بیمه شخص ثالث دریافت کنند.
او تاکید کرد: امیدواریم با این نوع بخشودگی در جرائم بیمه از تلفات و خسارات وارده در حوزه جاده‌ای کاسته شود. در جریان هستید که در سانحه هوایی ۱۷۶ از هموطنان و اتباع دیگر جان خود را از دست دادند.
سلیمانی اظهار کرد: آیا می‌دانید که بر اثر حوادث رانندگی ۱۷ هزار نفر از بهترین‌های کشور جان خود را از دست داده و ۳۰ هزار نفر نیز زخمی می‌شوند. ۴۰ هزار نفر بر اثر این حوادث معلول می‌شوند و چندین برابر حوادث سانحه هوایی تلفات داریم. از فضای مجازی خواستاریم که پویشی تحت عنوان مقابله با سانحه جاده‌ای راه اندازی کنند. باید همه باهم همکاری کنند.
پرداخت بیمه به آسیب دیدگان استان کرمان
رئیس کل بیمه مرکزی از بیمه شدن تعداد از افراد حادثه دیده در استان کرمان اشاره کرد و گفت: طبق وظیفه اجتماعی خود به همراهی بیمه ایران وهماهنگی استانداری کرمان، افراد آسیب دیده در این استان را تحت پوشش بیمه ای قرار دادیمکه مجموعا به مبلغ ۳ میلیارد تومان است.
وی در پایان گفت: برای بررسی جزئی تر پرداخت بیمه به علت خاص بودن شرایط هواپیمایی اوکراین دولت ها وارد مذاکره خواهند شد و شرکت های بیمه باید منتظر تصمیمات کشورها باشند.
خسارات اغتشاشات آبان پرداخت می‌شود
رییس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارت به بانک‌ها و واحد‌های تجاری آسیب دیده در نتیجه اغتشاشات آبان، گفت: آن دسته از بانک‌ها و مراکز تجاری که علاوه بر بیمه آتش سوزی، دارای بیمه نامه آشوب نیز بودند مدارک خود را ارائه کردند.
وی ادامه داد: برخی از این واحد‌ها خسارات خود را دریافت کرده، اما بقیه آن‌ها در مرحله ارزیابی خسارت قرار دارد.
سلیمانی با بیان اینکه هنوز رقم دقیق پرداخت خسارت مشخص نشده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که حداکثر حدود ۴۰ میلیارد تومان برای این واحد‌های آسیب‌دیده خسارت پرداخت شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها