کد خبر: 570201
تاریخ انتشار :

دیدار فرمانده سپاه اصفهان با خانواده شهید سانحه هواپیما

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) به همراه جمعی از مسؤولان سپاه استان شامگاه دوشنبه با حضور در منزل شهید امیر اشرفی از شهدای حادثه هواپیمای بوئینگ، با خانواده وی ابراز همدردی کردند.

سردار فدا در این دیدار داغ فرزند را یکی از غم‌ها و مصیبت‌ها بزرگ برای پدر و مادر دانست و گفت: من هم تجربه از دست دادن برادرم را دارم، اگر چه این داغ برادر برای من بسیار سخت است اما مادر و پدر بیش از هرکس در غم از دست دادن او آب شدند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) یکی از دلایل دیر آمدن پیکرها را تعلل حضور طرف دیگر دانست و در پاسخ به سؤال خانواده این شهید در خصوص مکان در نظر گرفته شده برای تدفین شهدا اذعان داشت: برای مکان و زمان تشییع این شهدا، بنیاد شهید پیگیر مساله و مجوزهای لازم از تهران است و ما هم از طریق استاندار پیگیر این مساله هستیم.

وی عنوان کرد: شرایط و جوانب زیادی در فضای مجازی مطرح می‌شود اما حسن آن این است که جمهوری اسلامی به جمع‌بندی برسد و همچون گذشته صادقانه نتایج بررسی را مطرح کند، در ۸ سال اخیر می‌بینیم که اتفاقات از این دست بسیار است، هواپیماهایی را که یکی را اکراین، یکی را شوروی، آمریکا و صهیونیست‌ها و... زده‌اند، اما هیچ یک گردن نگرفتند و فقط در پرونده آن‌ها قید مشکوک ذکر شده است، تنها هواپیمایی که پرونده آن مشخص است، همان هواپیمای ما است که آمریکایی‌ها زند و به حتی کسی را که این کار را کرده تجلیل کرده و به او مدال هم دادند.

فدا ادامه داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح پیگیر این مسأله هست، سردار حاجی‌زاده هم اعلام کردند که گردنشان از مو باریک‌تر است و سردار سلامی هم گفتند که این چهل سال تمام تلاشمان برای آرامش و آسایش مردم است، ما در سوریه و عراق شهید می‌دهیم که پای تجاوزگران به خاک ما نرسد و لحظه‌ای آرامش و آسایش مردم به خطر نیافت؛ قوه قضاییه با دستور رهبر انقلاب با قدرت در راستای اجرا عدالت پیگیر این موضوع است اما ممکن است روند پرونده کمی زمان‌بر باشد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) در پاسخ به این سؤال که چرا آن روز علی‌رغم تذکرات سپاه پروازها لغو نشده است، گفت: در چنین شرایطی پروازهای معمولاً لغو می‌شود، یعنی شما ببینید، هر ساله در روز ۳۱ شهریور به خاطر رزمایش، پروازها لغو می‌شود اما اینکه چرا پروازها لغو نشده، باید بگوییم لغو پروازها با سپاه نیست.

وی تاکید کرد: آن شبی که موشک‌ها به سمت عین الاسد زده شد همه ما آماده باش بودیم و حتی دوستان ما در هوافضای اصفهان گفتند، اعلام شده موشک کروز شلیک شده این را هم در نظر بگیریم که امریکا گفته بود ما ۵۲ نقطه فرهنگی ایران می‌زنیم، مراکز فرهنگی بیشتر در اصفهان هستند یعنی حداقل ۱۰ نقطه در اصفهان مورد هدف قرار می‌گرفت.

فدا در پایان تصریح کرد: در این برهه زمانی ابرو دادن سخت‌تر از جان دادن است و اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ابرویش را وسط گذاشت مساله مهمی است که باید در کنار بررسی موضوع، به آن توجه داشت.

حجت‌الاسلام رحمت‌اله صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در این دیدار اظهار داشت: در برابر این مصیبت فقط می‌توان تسلیت گفت و بگوییم ما هم با شما هم درد و مصیبت دیده هستیم، از خداوند می‌خواهیم که به شما صبر و ایشان را با سیدالشهدا و زهرای مرضیه محشور کنند، به هر جهت سخت است.

پدر شهید اشرفی نیز در این دیدرا ابراز داشت: پسرم دانشجوی دکترا رشته مهندسی بود و به همراه همسرش در آن جا زندگی می‌کرد، او لحظه شماری می‌کرد تا درسشان تمام شود و هر چه زودتر برگردند و حتی هنگام خداحافظی به ما گفت اگر خدایی نکرده در کشور جنگ شود من آنجا نخواهم ماند و سریع برمی‌گردم.

این پدر شهید ادامه داد: پسرم روز قبل برای در مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران شرکت کرد و به ایشان ارادت داشت، او حتی در این سه سالی و چند ماهی که خارج از کشور بود دو بار از همان جا در پیاده‌روی اربعین به همراه خانواده حضور پیدا کرد.

برادر شهید اشرفی هم در این دیدار تاکید داشت: خواسته ما از تمام مسؤولان این است که زوایای مختلف این اتفاق را بررسی کنند، آن روزی که مسأله خطای انسانی مطرح شد، داغ ما را تازه‌تر کرد چرا ما علاوه بر ناراحتی که برای از دست دادن عزیزمان داشتیم نگران شرایط کشور و التهابات هم بودیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها