کد خبر: 570415
تاریخ انتشار :

رای الیوم: ترور سردار سلیمانی و پاسخ معنادار تهران به واشنگتن / سفر پوتین به دمشق، یک معنا داشت: درگیری ایران و آمریکا از عراق به سوریه کشیده نشود

رای الیوم: ترور سردار سلیمانی و پاسخ معنادار تهران به واشنگتن / سفر پوتین به دمشق، یک معنا داشت: درگیری ایران و آمریکا از عراق به سوریه کشیده نشود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در ادامه این مطلب آمده است: پاسخ ایران، قابل بیان با زبان جنگ و سیاست نیست؛ عین الاسد، دربردارنده جنگنده ها و رادارهای غول پیکری بود که عراق، سوریه و حتی فلسطین را پوشش می داد. علاوه بر اینکه دستگاههای جاسوسی بزرگی در این پایگاه بود که همگی در جریان حمله ایران نابود شد. حمله ایران، تنها در راستای رساندن این پیام به واشنگتن بود که تهران توان پاسخ دادن دارد و هر اقدامی از سوی آمریکا، بی جواب نمی ماند.

مشخص است که دولت آمریکا به عملیات کنترل قدرت نظامی ایران ادامه می دهد و سعی می کند بازوان عربی آن در عراق را هدف بگیرد. به احتمال زیاد، در مرحله پیش رو، شاهد عملیات تنشی از سوی هر دو طرف خواهیم بود، البته به نحوی که به ماجراجویی های بزرگی که منطقه را به سمت جنگی فراگیر سوق می دهد، منجر نشود.

صحبتهای مسئولان ایران حکایت از آن دارد که مقابله با حضور آمریکا در منطقه، شروع شده است؛ اما این مقابله، نه با استفاده از نیروهای ایرانی، بلکه از طریق نیروهای مقاومت داخلی در عراق خواهد بود؛ هر چند که نام عراق مستقیما ذکر نمی شود. در این بین، محتمل است که سوریه خارج از میدان درگیریها باقی بماند یا حداقل، میدان فرعی این درگیریها باشد؛ همانطور که سفر پوتین به سوریه، پس از ترور سردار سلیمانی، با هدف رساندن پیامهایی برای ایران و ایالات متحده بود، مبنی بر اینکه سوریه مورد حمایت روسیه است و مسکو اجازه نمی دهد این کشور عربی به میدان معرکه بین ایران و آمریکا تبدیل شود.

گاه عملیات ترور افرادی مشخص، تبدیل به یک هدف سیاسی می شود، نه یک هدف نظامی و این مساله، کاملا منطبق بر ترور سردار سلیمانی است؛ که با وجود اهمیت نظامی آن، با اهداف سیاسی انجام شد و آمریکا قصد داشت این پیام را به ایران برساند که تحمل عبور از خطوط قرمز در منطقه را ندارد.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها