کد خبر: 572760
تاریخ انتشار :

تخم‌مرغ گران نمی‌شود/ پیک مصرف تخم‌مرغ را کنترل می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره اظهار کرد: بر اساس برآوردها و جوجه‌ریزی‌های انجام‌شده و مرغ‌های داخل سالن در سال‌جاری حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید خواهیم داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های بهمن و اسفند نیز ماهانه ۹۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شود.

وی با اشاره به این‌که قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درِ مرغداری حدود ۸۰۰۰ تومان است، گفت: از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند با پیک تقاضا برای مصرف تخم‌مرغ مواجهیم، زیرا شیرینی‌فروشی‌ها برای عید به تخم‌مرغ بیشتری برای آماده‌سازی شیرینی و نظایر آن نیاز دارند و به همین منظور مصرف تخم‌مرغ افزایش می‌یابد. اما از ۱۵ اسفند تا پایان سال تقاضا کمتر و در نتیجه با انباشتگی تخم مرغ مواجه خواهیم شد که این روند در بهار سال بعد تشدید و در نتیجه با سقوط قیمت و زیان مرغداران روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: در حال مدیریت پیک تقاضای مصرف تخم‌مرغ هستیم که نگذاریم بازار از تعادل خارج شود. به عبارت دیگر با مدیریت صادرات سعی می‌کنیم هم تداوم صادرات را داشته باشیم و هم بازار داخل با کمبود مواجه نشود. همچنین با سازمان میادین، میوه و تره‌بار هماهنگی کرده‌ایم که هر چقدر نیاز داشته باشند تخم‌مرغ در اختیار آنها قرار دهیم و آنها نیز شانه تخم‌مرغ را با قیمت کمتر از ۱۸ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار دهند.

ترکاشوند اضافه کرد: با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم هماهنگ کرده‌ایم و طی تفاهم‌نامه‌ای رسمی، مقرر شد که هر چقدر این فروشگاه‌ها به تخم‌مرغ نیاز داشته باشند به صورت شانه‌ای و بسته‌بندی شده با قیمت ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیارشان قرار دهیم که در نهایت به قیمت ۱۹ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

وی در پایان گفت: مردم نگران افزایش قیمت تخم‌مرغ تا پایان سال نباشند، زیرا شرایط تولید آن مطلوب است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها