کد خبر: 572837
تاریخ انتشار :

چگونه از شر غبغب زیر گلو خلاص شویم؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همه کسانی که از داشتن غبغب خجالت می‌کشند، با ترفندهایی مانند پوشیدن مقنعه، صاف نگه داشته گردن، بالا بردن سر یا ... برای پنهان کردن آن تلاش می‌کنند. این لایه اضافی از بافت چربی در زیر چانه معمولا در اثر چاقی و اضافه وزن بوجود می‌آید. افزایش سن و کاهش انعطاف پذیری پوست صورت نیز یکی دیگر از عوامل برآمدگی غبغب است. اما در برخی موارد، وجود این بافت به ژنتیک خانواده مربوط می‌شود. راه های رفع غبغب چیست؟ با اینکه جراحی ها و عمل های خاصی توسط پزشکان زیبایی برای از بین بردن غبغب انجام می شود، اما واضح است که این عمل برداشت غبغب هزینه بالایی دارد. روش های متعدد زیادی برای رفع این برآمدگی زیر گلو وجود دارد، روش هایی که درد عمل جراحی را ندارند، و براحتی و با کمترین هزینه در خانه انجام می شوند.

۱. حرکات کششی مخصوص غبغب از بین روش های رفع غبغب، انجام حرکات و تمرینات کششی گردن و صورت راحت ترین گزینه است. این ورزش ها به کشش و تقویت عضلات صورت، گردن و فک کمک می کنند تا در نهایت باعث کاهش حجم غبغب شوند. از طرف دیگر، انجام تمرینات زیر از خشگی چانه و گردن پیشگیری می کند.

ورزش اول ابتدا صورت و گردن خود را به صورت قائم نگه دارید. سپس، گردن را به سمت بالا متمایل کرده و چند ثانیه صبر کنید. در آخر، گردن خود را دوباره پایین بیاورید و به سمت جلو نگاه کنید. این حرکت بالا و پایین بردن را 2 ست در روز و در هر ست 20 بار تکرار کنید. این تمرین باعث ایجاد کشش محسوس در فک و زیر چانه می شود و عضلات این قسمت را به کار می گیرد.

ورزش دوم ستون مهره های کمر و پشت گردن را صاف نگه داشته و سر خود را به آرامی به سمت عقب متمایل کنید؛ تا جایی که سقف بالای سر خود را ببینید. ابتدا دهن خود را باز کرده،‌ و بعد از آن، لب ها را به طرف هم فشار داده به سمت جلو جمع کنید. 5 ثانیه لب های خود را در این حالت نگه دارید، و سپس آزاد کنید. سپس سر خود را پایین بیاورید و حرکت را از ابتدا تکرار کنید. این ورزش را 5 تا 10 بار، و هر روز تمرین کنید.

ورزش سوم حرکت بعدی نرمش و چرخش آرام گردن در جهت عقربه های ساعت و سپس در خلاف جهت عقربه های ساعت است. در این تمرین کمر خود را صاف نگه دارید. تمرین چرخش ملایم گردن را 3 ست در روز و 5 تا 10 بار در هر ست تمرین کنید.

۲. جویدن آدامس بدون قند برای رفع غبغب اگر می خواهید از شر این بافت چربی اضافی خلاص شوید، می توانید به عضلات کل صورت و فک یک تمرین مفید بدهید. جویدن آدامس بیشتر عضلات فک و صورت را درگیر می‌کند. بهتر است از آدامس های بدون قند استفاده کنید تا دندان های سالم تری داشته باشید. توصیه می کنیم در طول روز چند آدامس را با بیشترین سرعت ممکن بجوید تا عضلات اطراف غبغب به خوبی درگیر شوند. ۳. ماسک سفیده تخم مرغ و خلاصی از شر غبغب سفیده تخم مرغ یک ماده طبیعی بسیار ارزشمند و مفید است. ماسک سفیده تخم مرغ یکی از روش های خانگی برای رفع غبغب است. محصولات تجاری این ماسک به صورت پماد و کرم نیز تولید شده است،‌ اما می توانید از تخم مرغ طبیعی استفاده کنید. اصولا، انواع ماسک صورت برای بهبهود وضعیت پوست و طراوت آن مفید است. ماسک سفیده تخم مرغ برای رفع بافت چربی غبغب و سلامت پوست بسیار تاثیرگذار است: ابتدا سفیده 2 تخم مرغ را جدا کرده و به خوبی هم بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری از عسل، شیر و لیمو به آن اضافه کنید؛ اگر توانستید چند قطره روغن نعنا یا مقدار کمی پودر نعنا به آن اضافه کنید؛ این ماسک را بر روی غبغب، زیر چانه و فک بمالید؛ 30 دقیقه صبر کنید؛ سپس، ماسک را با آب ولرم بشویید، و مکان ماسک را کمی مالش دهید؛ این روش خانگی را هر روز انجام داده تا نتیاج خوبی بدست آورید.

کلام پایانی اگر همه راه‌های رفع غبغب را انجام دادید اما نتیجه مطلوب را نگرفتید، مزوتراپی غبغب گزینه دیگر پیش روی شماست. امروزه روش‌هایی همچون هایفوتراپی صورت نیز برای از بین بردن غبغب انجام می‌گیرد. به شما توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای انجام هرکدام از این عمل‌ها، مطالعه و تحقیق کافی داشته باشید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید حتما آن را با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید و ما را در بهتر شدن مطالب یاری کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها