کد خبر: 573161
تاریخ انتشار :

حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق های رای قدرت بازدارندگی کشور را تقویت می کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام ابوترابی فرد امروز سه شنبه 22 بهمن در آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مصلی بیت المقدس اراک، اظهار کرد: ملت ایران امروز بار دیگر زیر بارش برف و باران با انقلاب اسلامی و رهبر خود تجدید بیعت کردند و در مسیری گام برداشتند که در طول چهار دهه گذشته در راستای حفظ و اعتلای آن قدم برداشته اند.
وی افزود: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ایران را از دیدگاه قرآن مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می شویم قرآن کریم پدیده های عالم را در دو گروه طیبه و خبیثه جای داده است. طیبه ویژگی های سه گانه شجره طیبه را دارد و قرآن مجید هم برای آن، سه ویژگی بارز ذکر می کند. شجره های طیبه چون درختان سر به فلک کشیده ای هستند که ریشه در اعماق سنگ ها دارند و در برابر طوفان ها سر خم نمی کنند.
وی گفت: این درخت تنومند در برابر شجره خبیثه ای قرار دارد که بنابر آیات قرآن، چون خارهایی روی زمین هستند که هیچ ریشه ای ندارند و با کمترین حرکت هوا از جا کنده می شوند. امروز جمهوری اسلامی ایران مهد مردان و زنانی است که در سایه این انقلاب تربیت شده اند و هر کدام معنای واقعی کلمه طیبه هستند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد، با بیان اینکه شهدا در راه حفظ ارزش های نظام انقلاب اسلامی تا آخرین نفس ایستادگی کرده اند، خاطرنشان کرد: آنچه سردار سلیمانی را به عنوان سیدالشهدای محور مقاومت برجسته کرده بود، حضور همه جانبه در طول چهار دهه در خط مقدم این انقلاب و دفاع تمام قد از ارزش های اسلام و انقلاب و ملت ایران و سایر ملت های جهان اسلام بود. حاج قاسم 40 سال بود که جمجمه خود را به خدا تقدیم کرده بود و در مسیر حفظ ارزش ها و اعتقاداتش بسیار ثابت قدم بود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند در مسیر انقلاب اسلامی ثابت قدم هستند و تمام فراز و نشیب ها و فشارهای سخت اقتصادی که خانواده های ضعیف و متوسط را در تنگنا قرار داده است هم نتوانسته آنها را از حرکت در این مسیر بازدارد.
وی افزود: امروزه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای جمهوری اسلامی نمادی از شجره طیبه هستند و همان طور که می دانید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 4 دهه است که در برابر هیبت پوشالی و قدرت توخالی آمریکا و مزدورانش در منطقه ایستاده و اجازه هیچ گونه تجاوزی را به خاک ایران اسلامی نداده است.
وی افزود: نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران سالهاست در برابر سرویس های جاسوسی دشمنان که قصد تخریب این نظام و انقلاب را دارند، ایستادگی کرده اند و اجازه نداده اند آنان زنجیره ای را که برای نابودی ایران و انقلاب طراحی کرده اند به سرانجام برسانند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد ایران را نماد امنیت جهانی در اوضاع آشفته و ناامن کنونی منطقه عنوان کرد و گفت: امروزه ایران در منطقه ای که بواسطه حضور نیروهای آمریکایی و مزدورانش به محل تولید ناامنی در جهان تبدیل شده است، به نماد امنیت جهان تبدیل شده و نه تنها امنیت خود، بلکه امنیت مردم عراق، یمن، غزه و سایر امت های اسلامی را هم تامین کرده است. امنیت ایران با امینت سایر ملل جهان اسلام پیوند خورده است و همه ما باید برای حفظ این امنیت در کنار یکدیگر حضور داشته باشیم.
وی تاکید کرد: سردار سلیمانی راه وحدت و ایستادگی جبهه مقاومت در برابر تروریست های آمریکایی و اسرائیلی را هموار کرد و این هنر بزرگی بود که او در طول عمر با برکتش از خود نشان داده بود. سردار سلیمانی سرانجام در کنار یار باوفا و همرزم عراقی اش شهید ابومهدی المهندس به شهادت رسید و با کوله باری از معنویت و افتخار به سوی خدایش شتافت.
امام جمعه موقت تهران خطاب به جوانان جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر انقلاب نبود، این ارتش قوی خلق نمی شد و هیچ گاه مدرن ترین پهباد آمریکایی رهیابی و ساقط نمی شد. قدرت بازدارندگی کنونی ایران و تمام افتخارات جمهوری اسلامی ایران مدیون وجود انقلاب اسلامی است و محصول درختی است که در 22 بهمن ماه سال 57 کاشته شد.
وی افزود: امروزه ایران در حوزه های مختلف علمی از جمله نانو جزو چهار کشور برتر جهان است و در بسیاری از رشته های علمی دیگر نیز در زمره چندین کشور اول جهان قرار دارد. اگر ما امروزه به یکی از برترین کشورهای جهان در زمینه تولید علم و تکنولوژی تبدیل شده ایم و در جهان برای خود نام و نشانی به دست آورده ایم همه به برکت انقلاب اسلامی ایران است.
ابوترابی فرد با بیان اینکه امروزه استان مرکزی در کنار وجود ظرفیت های سرشار صنعتی خود به یکی از هفت استان دانشگاهی کشور تبدیل شده، خاطرنشان کرد: قدرت موشکی بالای ایران و برخورداری این کشور از موشک های بالستیکی که قادرند نقاط متحرک را در عمق اقیانوس ها هم هدف حملات خود قرار بدهند از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران است که البته به این افتخارات باید ثبات سیاسی و مشارکت بالای مردم در ساختن نهادهای قدرتمند کشور مانند مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و... را هم اضافه کرد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به سلطه 2500 ساله نااهلان در خاک ایران پایان داد، تصریح کرد: در 200 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیش از نیمی از خاک جمهوری اسلامی ایران از شمال تا جنوب و شرق تا غرب بر اثر بی کفایتی و نااهلی مدیران و پادشاهان در اختیار دشمن قرار گرفت، در حالی که در آن زمان هم فرماندهان شایسته ای در داخل حضور داشند که هیچ گاه از آنان به درستی استفاده نشد، اما جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که امروزه نه تنها از تمامیت ارضی خود، بلکه از منافع و ارزش های ملت های مسلمان جهان هم دفاع می کند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده است، بیان کرد: شعارهای سیاسی به هیچ عنوان نباید ملاک قرار بگیرند و مردم باید بدانند برای داشتن مجلسی قدرتمند باید افرادی متعهد، معتقد به اصول انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش های جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کنند. نمایندگان مجلس باید با کاردانی و درایت خود ایران را از تنگناهای اقتصادی موجود خارج کنند و ساختار اقتصادی کشور را که به شدت نیازمند تغییر است، اصلاح کنند.
وی مردم سالاری را رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق های رای یعنی افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و همین مهم است که می تواند ریشه انقلاب را تنومندتر کند و قدرت بازدارندگی ایران را که اکنون به یک قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده است، تقویت کند. مردم ما در کنار مسئولان باید از ریشه های انقلاب و ارزش های آن حراست کنند و تنها در این صورت است که می توانیم قله هایی را که تا کنون فتح نکرده ایم را فتح کنیم.
امام جمعه موقت تهران، آینده جمهوری اسلامی ایران را در گرو ایستادگی در کنار آرمان ها و ارزش های انفلاب اسلامی ایران دانست و افزود: میوه های انقلاب اسلامی ایران را باید هم اکنون در دستان مردمان مسلمان جهان دید و بیداری اسلامی را که از ثمرات بزرگ این انقلاب است به نظاره نشست. همانطور که مقام معظم رهبری بر ریشه کن شدن فقر و بی عدالتی تاکید دارند، باید تمام قد در برابر فتنه ها و زورگویی ها ایستاد. اگر چه تحقق این مهم دشوار است، اما با هماهنگی و وحدت قوای سه گانه و اتحاد و وحدت کلمه می توان به آن جامه عمل پوشاند.
وی در ادامه صحبت های خود گفت: مردم عدالت و بی طرفی را از مسئولان انتظار دارند و از همه دوست داران این انقلاب می خواهند که در راه حفظ و اعتلای آرمان های انقلاب ثابت قدم بمانند و خطاهای گذشته را اصلاح کنند.
حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه بیش از 400 کارشناس در اتاق فکر آمریکا مشغول طرح ریزی برای وارد کردن فشار بیشتر به ملت ایران هستند، اظهار کرد: علیرغم همه مشکلاتی که در طول چند سال گذشته با آن مواجه بوده ایم، خوشبختانه در همین استان مرکزی شاهد رشد مثبت روند اقتصادی بوده ایم و اعتبارات این استان بیش از 1400 میلیارد تومان برای افتتاح و بهره برداری از پروژه ها در ایام الله دهه فجر رشد داشته است. همچنین فرصت های شغلی این استان در مقایسه با سال گذشته حدودا دوبرابر شده است که واقعا جای امیدواری است و باید اینها را به عنوان نکات مثبت مدنظر داشت.
وی در ادامه گفت: با کاهش هزینه ها و اصلاح نظام بانکی می توانیم منابع ملی را به سمت تولید هدایت کنیم و سرانه کار و درآمد کشور را افزایش دهیم. امیدواریم نمایندگانی که برای کرسی مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند، با عزمی جدی برای اشتغالزایی و افزایش صادرات اقتصاد محور تلاش کنند تا بتوانیم در آینده شاهد رشد و پیشرفت کشور و استان مرکزی در عرصه های مختلف باشیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها