کد خبر: 573162
تاریخ انتشار :

تکذیب اتهام دخالت چین در حمله سایبری به اکوئیفاکس آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سال ۲۰۱۷ میلادی بود که شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان در آمریکا گزارش می‌دهد، اعلام کرد که هکرها به اطلاعات مالی و خصوصی ۱۴۳ میلیون از مشتریان آمریکایی دسترسی پیدا کرده اند. با انتشار این خبر مشتریان و کاربران این شرکت از سوءاستفاده از اطلاعات آنها اظهار نگرانی کردند و خواستار پیگیری مقامات مربوطه و مدیران مسئول شدند.
حالا با گذشت بیش از دو سال، ایالات متحده آمریکا چهار نفر از افسران نظامی چین را به جرم دخالت و همدستی با هکرهای حمله سایبری اکوئیفاکس متهم کرده است. این حمله سایبری در سال ۲۰۱۷ که بدون شک یکی از بزرگترین حملات سایبری در جهان شناخته می شود، منجر به افشای اطلاعات خصوصی، مالی و محرمان بالغ بر ۱۴۷ میلیون کاربر آمریکایی شد و سهام این شرکت مالی بزرگ را به شدت تحت تاثیر قرار داد. علاوه بر شهروندان آمریکایی، خیل عظیمی از کاربران انگلیسی و کانادایی نیز در این شرکت بزرگ عضویت داشتند که تحت تاثیر این افشای اطلاعاتی قرار گرفتند.
بر اساس گزارش BBC، چین دست داشتن این چهار نفر از افسران نظامی در حمله سایبری به شرکت اکوئیفاکس آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی را به کلی رد و تکذیب کرده است.
هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری از این چهار نفر از افسران نظامی چین منتشر نشده است ولی به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، بعید به نظر می رسد که این اتهام بدون اسناد و مدارک دقیق دال بر همدستی با مجرمان سایبری حمله به اکوئیفاکس، آنها را به دادگاه محاکمه در آمریکا بکشاند.
شرکت اکوئیفاکس که در ایالت آتلانتا مستقر است، از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، یک هدف بالقوه برای هکرها و مجرمان سایبری بشمار می‌ رود چرا که اطلاعات بسیاری از افراد نظیر اقساط پرداخت شده، اطلاعات مربوط به وام‌ها، کارت‌های اعتباری بانکی، قبوض پرداخت شده و بطور کلی تمامی سوابق مالی افراد را شامل می‌شود. بدین ترتیب هکرها با نفوذ و دسترسی به این شرکت‌ها و آژانس‌ها می توانند به اطلاعات ارزشمند بسیاری از مردم دست یابند. هکرها همچنین به اسامی افراد، آدرس و تاریخ تولد این افراد دسترسی داشتند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها