کد خبر: 573404
تاریخ انتشار :

آموزش هایی که زن و شوهرها باید قبل از خانه تکانی شب عید یاد بگیرند

چگونه بدون دعوا خانه تکانی کنیم!؟

چگونه بدون دعوا خانه تکانی کنیم!؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، امیدواریم شما هیچ‌ گاه به این مشکلات برخورد نکنید و با تعامل بتوانید خانه‌تکانی مطلوب و بدون دعوا و دردسری داشته باشید! چرا خانه‌تکانی می‌‌کنیم؟

امیدوارم شما جزو افرادی نباشید که از خانه‌تکانی فراری هستند و احساس می‌‌کنند کار بیهوده‌‌ای است. شاید بهتر باشد پیش از رسیدن به مسئله اصلی کمی به ضرورت خانه‌تکانی بپردازیم و به ارتباط آن با سلامت روان اشاره کنیم. شاید اگر فلسفه خانه‌تکانی را بدانیم، بتوانیم با آن کنار بیاییم.

فلسفه خانه‌تکانی به دوران باستان باز می‌‌گردد. خانه‌تکانی فقط به معنی تمیز کردن خانه و اطراف‌مان نیست. خانه‌تکانی می‌‌کنیم تا پس از آن بتوانیم روان خود را از هر آلودگی و ناپاکی رها کنیم. بهتر است این‌گونه عنوان کنیم بیشتر کارهایی که در طول روز انجام می‌‌دهیم روی ناخودآگاه ما تاثیر دارند. وقتی خانه‌تکانی می‌‌کنیم و اطراف‌مان از هر گونه آلودگی پاک می‌شود، به ناخودآگاه‌مان آموزش می‌‌دهیم تا روان‌مان را هم از هر گونه فکر منفی و ناپاک دور کند. بخشی از رفتارها تاثیر مستقیم روی ناخودآگاه دارند؛ خانه‌تکانی هم دقیقا از همین کارهاست. شاید برای‌تان پیش آمده باشد که وقتی محیط کار یا اتاق خواب‌تان را تمیز و آلودگی‌‌ها را از آن دور می‌‌کنید، باعث می‌‌شود احساس بهتری داشته باشید. این احساس به چه علتی در ذهن شما ایجاد می‌‌شود؟ به دلیل تمیز بودن محیط اطراف‌تان؟ یا به دلیل دور کردن وسایلی که برای شما کاربردی ندارند؟ تمام این موارد در کنار هم باعث ایجاد احساس مطبوع در شما می‌‌شوند. این حالت را می‌‌توان به خانه‌تکانی ربط داد. پس از هر بار خانه‌تکانی به ناخودآگاه‌تان فرمان می‌‌دهید هر گونه فکر و خیال نادرست و منفی را از خودش دور کند. با دید درست به این ماجرا نگاه کنید و از خانه‌تکانی فراری نباشید!

ورزش Sport باستانی پیش از نوروز

یکی از مهم‌‌ترین دلایلی که معمولا خانه‌تکانی را پیش از سال تحویل انجام می‌‌دهیم به مطلب قبلی ما مرتبط است. خانه‌تکانی می‌‌کنیم تا به ناخودآگاه‌مان آموزش دهیم که باید پیش از سال جدید خودش را از نو ترمیم و از هر گونه درگیری رها کند. این کار باعث می‌‌شود نسبت به این ورزش باستانی ذهن احساس بهتری داشته باشیم و تا حد امکان از آن استقبال کنیم و پیش از سال نو خانه‌ و ذهن‌‌مان را از چیزهای بی‌فایده دور کنیم.

دعوا چرا؟

بهتر است کم‌کم مسئله اصلی گزارش‌مان را بررسی کنیم یعنی مسئله‌‌‌‌ دعوا بین زن و شوهر هنگام رتق و فتق امور خانه! شاید خنده‌‌دار به نظر بیاید! احتمالا پیش از خواندن این میان‌تیتر به این سوال فکر کرده باشید که مگر می‌‌شود همسران هنگام خانه‌تکانی با یکدیگر به اختلاف برسند و کارشان به دعوا ختم شود؟ بله، می‌‌شود! اگر اولین سالی است که ازدواج کرده‌‌اید احتمالا باید منتظر بحث و اختلاف نظر با طرف مقابل‌تان باشید. ما قصد نداریم شما را بترسانیم و بگوییم حتما دچار اختلاف می‌شوید اما پیشگیری بهتر از درمان است!

اختلاف‌مان را حل کنیم

روزهای شلوغ و پرترافیک آخر سال باعث ایجاد تنش میان اعضای خانواده‌‌ می‌‌شود، جنب و جوشی که در شهر برقرار است احتمالا به داخل خانه هم سرایت می‌‌کند و باعث ایجاد دعوا می‌‌شود. در ادامه بیشترین دلایلی را که منجربه دعوا می‌شود، بررسی می‌‌کنیم.

اختلاف فرهنگ؛ عامل اصلی دعوا

چرا اختلاف نظرها به وجود می‌آیند؟ این دعواهای ممتد و احتمالا پرچالشی که همگان را درگیر می‌‌کند از عوامل مختلفی نشات می‌‌گیرد از مهم‌‌ترین علل آن می‌‌توان به اختلاف فرهنگ‌‌ها اشاره کرد. باید بپذیریم هر کدام از ما به عنوان زن یا مرد در خانواده‌هایی با دیدگاه‌های گوناگون تربیت شده‌‌ایم و فرهنگ خاصی در رفتار ما رخنه کرده است. نکات کوچکی که در رفتار ما وجود دارد، می‌‌تواند در نوع برخورد ما با مسائل خاص تاثیرگذار باشد. به طور مثال افرادی هستند که به دلیل نوع برخورد والدین‌شان با عید نوروز و مسئله خانه‌تکانی، تصویر درست و مثبتی از این واقعه در ذهن‌شان ندارند و همین باعث می‌‌شود برخورد متفاوتی داشته باشند. چه بسا فردی از عید متنفر باشد و فرد دیگری علاقه زیادی به رسم و رسوم اینچنینی داشته باشد و از آن استقبال کند. شاید بهتر باشد همسران رفته‌رفته به یک باور مشترک برسند و به کمک هم، فرهنگ و بستر مناسب ایجاد کنند.

اختلاف سلیقه را جدی نگیریم

از دیگر عواملی که باعث ایجاد چالش و احتمالا دعوا می‌‌شود، بحث اختلاف سلیقه است. همان طور که پیش از این هم بارها اشاره کرده بودیم مردان با زنان اختلاف سلیقه زیادی دارند. اختلاف سلیقه باعث می‌‌شود ما نتوانیم به نگاه مشترک با همسرمان برسیم. چه بسا وسایل خانه از نظر خانم خانه در جای درستی قرار گرفته و از نظر مرد خانه جای‌شان بد باشد. زیبایی‌شناسی مردان و زنان تفاوت دارد پس وجود اختلاف سلیقه زیاد میان آن‌‌ها طبیعی است. کنترل اختلاف سلیقه‌ها می‌‌تواند ما را به مرزی برساند که همه چیز را از دریچه نگاه مشترک ببینیم و کم‌کم اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم. هر چند کمیت زندگی مشترک می‌‌تواند ایجادکننده سلیقه مشترک میان همسران باشد.

درک فلسفه خانه‌تکانی

بهترین و مهم‌‌ترین کار این است تا جایی که می‌‌توانیم سعی کنیم باورمان را درباره خانه‌تکانی تغییر دهیم و با دید مثبت به آن بنگریم. بسیاری از ما به دلیل علاقه نداشتن به این فعالیت، از آن بیزاریم. شاید خواندن مکرر بخش فلسفه خانه‌تکانی این گزارش بتواند این باور را به ما تلقین کند که خانه‌تکانی می‌‌تواند ذهن و روح ما را هم از هر گونه آلاینده‌‌ای دور نگه دارد.

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها