کد خبر: 573484
تاریخ انتشار :

حمایت آمریکا از شرکت‌های حامی شهرک‌سازی‌های اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که دولت آمریکا هیچ اطلاعاتی از شرکت‌های فعال در اراضی تحت اشغال اسرائیل که در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفته ارائه نمی‌دهد.

وی مدعی شد اقدام سورای حقوق بشر سازمان ملل در درج نام شرکت‌های مذکور در فهرست سیاه سازمان ملل به تلاش‌های صلح در خاورمیانه ضربه می‌زمد!

پامپئو با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: آمریکا با تشکیل و یا انتشار چنین پایگاه داده‌ای از سالها قبل مخالف بوده و انتشار آن تاییدی بر رواج "جهت‌گیری ضد اسرائیلی" در سازمان ملل است. تلاش‌ها برای "منزوی کردن" اسرائیل با تمامی تلاش‌های ما برای فراهم کردن شرایط برای انجام مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها که منجر به برقراری "صلح عادلانه و فراگیر" می‌شود، تعارض دارد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه لیست سیاه ۱۱۲ شرکت را که با شهرک‌ سازی‌ها در کرانه باختری رابطه دارند، منتشر کرد، از جمله این شرکت‌ها "ایر بی ان بی" و "اکسپدیا"‌و شرکت " تریپ ادوایزر" هستند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل لیست شرکت‌ها و نهادهای تجاری فعال در عرصه شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را منتشر کرد که مدت‌ها بود انتشار آن به تعویق افتاده بود؛ این گزارش بلافاصله با رضایت فلسطین و خشم اسرائیل روبه‌رو شد.

ساعاتی پس از انتشار لیست اسامی شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی‌های کرانه باختری، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روابط خود با شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل را به حالت تعلیق در می‌آورد.

دفتر میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرک‌ها در وضعیت کنونی خود براساس قانون بین‌الملل غیرقانونی هستند.

این گزارش به هیچ فعالیت شهرک‌سازی و یا شرکت‌های فعال در این عرصه ماهیت قانونی نبخشیده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها