کد خبر: 573560
تاریخ انتشار :

برف و کولاک محور بجنورد- اسفراین را بست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ علیرضا حسین زاده، جمعه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک بارش برف و کولاک شدید تمامی محورهای استان را فرا گرفته که باعث بسته شدن محور غربی بجنورد- آشخانه و محور جنوبی استان در حدفاصل بجنورد- اسفراین و ممنوعیت تردد تمام وسایل نقلیه در این محورها شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جوی و تداوم بارش برف، استفاده از زنجیرچرخ برای خودروهای عبوری از بیشتر مسیرهای باز استان نیز الزامی است.
سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: در این راستا با توجه به لغزنده بودن و کاهش بسیار شدید دید در محورها از رانندگان درخواست می‌شود از سفرهای غیرضرور در محورها پرهیز کنند و در صورت تردد حتماً استفاده از زنجیر چرخ را مد نظر قرار دهند.
وی همچنین بر لزوم همراه داشتن انواع تجهیزات ایمنی از قبیل وسایل گرمایشی و نیز رعایت نکات ایمنی و احتیاط بیشتر برای تردد در محورها تاکید کرد.
لحظاتی پیش، جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز از ازدحام خودروهای گرفتار در گردنه برفگیر امین‌الله در مسیر بجنورد - آشخانه، که بر اثر کولاک برف بسته شده، خبر داد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان از رانندگان به علت نبستن زنجیرچرخ گلایه کرد.
خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها