کد خبر: 573707
تاریخ انتشار :

عربستان دست به دامن آلمان شد! + جزئیات

عربستان دست به دامن آلمان شد! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با روزنامه آلمانی "ولت آم زونتاگ" گفت: «همه کشورهایی که از تجارت کالا از طریق خلیج (فارس) ذینفع هستند باید در تأمین امنیت مسیر دریایی آن مشارکت کنند و این شامل آلمان نیز می‌شود.»

به گفته وزیر امور خارجه عربستان، تامین انرژی آلمان و تحویل محموله‌های نفتی به این کشور به اوضاع منطقه خلیج فارس بستگی دارد.

اما آلمان تا به‌ حال نه در ماموریت ناوگان دریایی بین‌المللی با فرماندهی آمریکا در آب‌های خلیج فارس و نه در ماموریت‌ نظارتی کشورهای اروپایی در خلیج عمان به رهبری فرانسه شرکت کرده است.

ماموریت ناوگان دریایی بین‌المللی به فرماندهی آمریکا در آب‌های خلیج فارس رسما کار خود را هفتم شهریور ۹۸ آغاز کرد. سه کشور انگلیس، استرالیا و بحرین در همراهی با آمریکا امنیت و تردد آزاد نفتکش‌ها در تنگه هرمز را تضمین می‌کنند.

اما بعدا فرانسه نیز از مأموریت نظامی دریایی اروپا در خلیج فارس خبر داد. هدف از این طرح تقویت امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز اعلام شده است. دانمارک، یونان و هلند حمایت نظامی خود از این مأموریت را اعلام کرده‌اند. کشورهای دیگر اروپایی از جمله بلژیک، دانمارک، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال و آلمان فقط حمایت سیاسی خود از این طرح را اعلام کرده‌اند.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه مصاحبه خود با ولت آم زونتاگ گفت: «سایر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه اکنون می‌خواهند به تامین امنیت خلیج (فارس) کمک کنند و اگر آلمان هم در ماموریت‌های تحت رهبری آمریکا و یا فرانسه شرکت کند بسیار ارزشمند خواهد بود.»

اما آیا آلمان در این ماموریت‌ها شرکت خواهد کرد؟

آناگرت کرامپ-کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان روز شنبه ۱۵ فوریه در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ در این باره توضیح داد که کشورش در اصل با مأموریت دریایی اتحادیه اروپا مخالفتی ندارد و آلمان باید مسؤولیت بیشتری در سطح بین‌المللی برعهده بگیرد. وزیر دفاع آلمان اما تاکید کرد که برای این مساله یک سیاست واحد اروپایی ضروری است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها