کد خبر: 573933
تاریخ انتشار :

سازمان بهداشت جهانی: میزان رشد کرونا در چین کند شده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این سازمان که تیمی از کارشناسان خود را به چین اعزام کرده است روز سه شنبه در بولتن خبری خود افزود، میزان رشد کند شده و روند نزولی به ثبت رسیده است.
سازمان بهداشت جهانی با این حال تصریح کرد که هنوز زمان نتیجه گیری قطعی فرا نرسیده و باید نسبت به موضوع با احتیاط برخورد کرد.
گزارشی که سازمان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین نیز منتشر کرده نشان می‌دهد که ۸۱ درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا معمولی و غیرحاد بوده و درصد مرگ و میر بین ۲/۳ تا ۲/۵ درصد بوده است.
در این میان سازمان بهداشت جهانی تایید می‌کند که نزدیک به ۷۵ درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا و تقریبا بیشتر موارد مرگ و میر بیماری در استان هوبی کانون شیوع بیماری در مرکز چین بوده است.
تازه‌ترین آمار کمیسیون بهداشت ملی چین شمار کل مبتلایان کرونا را ۷۳ هزار و ۴۳۳ نفر ذکر می‌کند که ۷۲ هزار و ۴۳۶ نفر از آنها در چین هستند.
شمار کسانی که براثر کرونا فوت شده‌اند به یکهزار و ۸۷۳ نفر رسیده است و ۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر تاکنون درمان شده اند. شمار مبتلایان بیماری در ژاپن به دلیل ابتلای شمار بیشتری از مسافران کشتی پهلو گرفته در یوکوهاما به ۶۱۹ نفر رسیده است.
کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته یکهزار و ۸۶۸ مورد جدید و ۹۳ مورد مرگ و میر ثبت شده است. یکهزار و ۶۰۰ نفر از مبتلایان و ۷۲ نفر از فوتی‌ها متعلق به استان هوبی چین هستند.
دولت چین وضعیت را بخصوص در این استان فوق‌العاده و حساس توصیف کرده و محدودیت‌های بیشتری برای مردم در نظر گرفته است.
دولت می‌افزاید که ما چاره دیگری نداریم، این محدودیت‌ها باعث می شود ارتباطات مردمی و راه‌های انتقال بیماری به حداقل برسد.
شمار مبتلایان به کرونا از ۱۳ روز گذشته در سراسر چین به غیر از استان مرکزی شیوع بیماری رو به کاهش بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها