کد خبر: 574719
تاریخ انتشار :

دمنوش ضد کرونا

دمنوش ضد کرونا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دمنوش ضد کرونا بهترین نوشیدنی برای این روزها است. دمنوش ضد کرونا بسیار ساده و راحت تهیه می‌شود. دمنوش ضد کرونا را در منزل و محل کار صرف کنید تا از این بیماری در امان بمانید. دمنوش ضد کرونا را به خانواده خود نیز توصیه کنید تا آن‌ها نیز مصرف کنند. دمنوش ضد‌ کرونا یک راه‌حل ساده و سنتی برای مقابله با این بیماری جدی است.

دمنوش بارهنگ

دکتر علیرضا عباسیان معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ‌ با اشاره به اینکه هیچ راهی مانند رعایت نکات بهداشت فردی نمی‌تواند در جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر موثر باشد، گفت: البته می‌توانیم با مصرف برخی مواد غذایی سعی کنیم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری‌ها تقویت کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از خوراکی‌های مفید دمنوش‌های طبیعی تهیه شده در منازل است. مصرف خیسانده تخم بالنگو و بارهنگ در آب و گلاب به همراه کمی زعفران، ‌ یکی از دمنوش‌های موثر خواهد بود. برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را به همراه یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط کرده و نیم ساعت صبر کنید تا بالنگو و بارهنگ به خوبی لعاب دهند. سپس سرِ قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را به مواد قبلی اضافه کرده و دوباره هم بزنید؛ پس از آن می‌توانید دمنوش را با افزودن کمی عسل طبیعی آرام‌آرام بنوشید. این مقدار ۲ تا ۳ بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار و مفید است.

دمنوش آویش و شیرین بیان

این متخصص طب ایرانی، ‌ دمنوش دیگری که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی مفید باشد را اینگونه معرفی کرد: دمنوشی از آویشن و شیرین بیان که می‌توانید آن را با عناب مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری برگ آویشن به همراه یک قاشق چایخوری پودر ریشه شیرین بیان را به همراه پنج عدد عناب را در یک قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. این مخلوط را یک ربع با حرارت ملایم دم کرده و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشید. توجه کنید که این دستور دو بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار است.

عباسیان تاکید کرد: البته برای کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف شیرین بیان بیش از ۳ تا ۴ هفته توصیه نمی‌شود. همچنین مقادیر یاد شده با نصف مقدار دستور از سن هفت سالگی به بعد و با یک سوم تا یک چهارم مقدار دستور برای کودکان ۲ تا ۷ ساله مجاز است. برای کودکان زیر ۲ سال نیز تنها از هر کدام دو تا ۴ قاشق غذاخوری در روز مناسب است.

توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا

قطعا مقابله با کرونا صرفا با دمنوش ضد کرونا ممکن نیست و باید به توصیه‌های ستاد مبارزه با این امر نیز توجه کرد. این توصیه مقامات مسئول است. جدیت این بیماری به حدی است که روز گذشته مجلس شورای اسلامی برای بررسی آن یک جلسه غیر علنی تشکیل داد. علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در این باره گفت: از ملت ایران تقاضا دارم در بحث مبارزه با ویروس کرونا دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با این امر را با دقت رعایت کنند. دستگاه‌های حکومتی نیز موظف هستند به مصوبات این ستاد که از پشتیبانی شورای عالی امنیت ملی برخوردار است، عمل کند، چرا که این موضوع به سلامتی مردم مربوط می‌شود. از کمیسیون بهداشت می‌خواهم مستمرا موضوع را زیر نظر داشته باشند.

ماندن در خانه برای مقابه با کرونا

این طور که توصیه می‌شود ماندن در خانه و عدم حضور در اماکن عمومی می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته باشد. درست است که پیشروی این بیماری در ایران به حدی نبوده که موجب قرنطینه شود اما اقدامات ابتدایی تری صورت گرفته تا مردم حدالامکان کمتر از خانه خارج شوند. برای مثال همین تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها. مشخصا در استان ایلام تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مدارس، مهدهای کودک و مراکز روزانه بهزیستی تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شد.

یکی دیگر از اقدامات موثر و پیشگیرانه کنترل وضعیت سلامت افراد قبل از ورود به ادارات و محل کار است. البته این امر در همه کشور و همه مراکز ممکن نیست و تا این لحظه صرفا شامل حال نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی شده است. صبح امروز در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دمای بدن نمایندگان، کارکنان و خبرنگاران در مبادی ورودی مجلس شورای اسلامی کنترل شد. همچنین در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس، دستگاه‌های انگشت‌زنی حضور و غیاب در مجلس شورای اسلامی نیز غیرفعال شد. این نکته البته در همه مراکز اداری قابل اجرا است و کارفرمایان می‌توانند با همین یک مورد کمک شایانی به ستاد مبارزه با کرونا کنند.

نکته دیگری که می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به کرونا کمک کند این است که آقایان و خانم‌ها حداقل چند روز از دست دادن با یکدیگری خودداری کرده و به یک احوالپرسی با حفظ فاصله یک متری اکتفا کنند. همچنین استفاده از مایع ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک بسیار مفید خواهد بود. ضمن آنکه اگر به بنرهای نصب شده در سطح شهر توجه کنید حتما نکات موثری همچون ضدعفوی اشیاعی که مدام لمس می‌کنید را خواهید دهید. در کنار همه این‌ها از دمنوش ضد کرونا غافل نشوید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها