کد خبر: 577475
تاریخ انتشار :

ترکیه و عربستان برای مقابله با کرونا چه کردند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که این کشور یک بسته با ۱۵.۴ میلیارد دلار اعتبار برای کاستن از تبعات اقتصادی ویروس کرونا بر این کشور در نظر گرفته است که این بسته شامل کاهش مالیاتی، تمدید مهلت بازپرداخت بدهی ها و پرداخت تسهیلات اعتباری به شرکت‌هایی که کارکنان خود را به دورکاری ترغیب کنند می شود.

اردوغان هم چنین گفت که نرخ مالیات بر ارزش افزوده پروازهای داخلی از ۱۸ درصد به یک درصد کاهش یافته است. مهلت بازپرداخت مالیات ها نیز تا ماه نوامبر به تعویق افتاد.

اردوغان با بیان اینکه دولت از شرکت ها و کسب و کارهای آسیب دیده حمایت های بیشتری به عمل خواهد آورد گفت: به طور ویژه از بازارهای مالی و صادرکنندگان حمایت خواهد شد. حداقل مقرری بازنشستگان نیز به ۱۵۰۰ لیر (حدود ۲۳۱ دلار) افزایش پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر عربستان نیز اعلام کرد با توجه به شیوع کرونا در این کشور و کاهش شدید قیمت نفت، بودجه سال ۲۰۲۰ خود را پنج درصد (معادل ۱۳.۳ میلیارد دلار) کاهش خواهد داد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان از برنامه ریزی این کشور برای افزایش صادرات نفتی به ۱۰ میلیون بشکه در روز خبر داد. در روزهای اخیر قیمت نفت به دنبال به توافق نرسیدن اعضای سازمان اوپک با روسیه بر سر کاهش تولیدات نفتی و کاهش محسوس برای تقاضای نفت در نتیجه شیوع کرونا به یکی از پایین ترین سطوح خود در طول ۱۶ سال اخیر رسیده است و انتظار می رود با این نرخ های پایین نفت، کشورهای بزرگ صادرکننده این محصول در سال جاری با مشکلات مالی و بودجه ای زیادی مواجه شوند.

پیشتر شاخص های بورسی در ترکیه و عربستان با ریزش‌های سنگین مواجه و ارزش پول ملی هر دو کشور در برابر ارزهای مهم جهانی با کاهش مواجه شده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها