کد خبر: 577729
تاریخ انتشار :

کرونا در اسپانیا تنها در یک روز جان بیش از ۳۰۰ نفر را گرفت 

کرونا در اسپانیا تنها در یک روز جان بیش از ۳۰۰ نفر را گرفت 
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، براساس آخرین اخبار وزارت بهداشت و سلامت اسپانیا تاکنون یک هزار و ۳۲۶ نفر به علت شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین شمار موارد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا از ۱۹ هزار و ۹۸۰ نفر در روز جمعه به ۲۴ هزار و ۹۲۶ نفر افزایش یافته است.
اسپانیا بعد از ایتالیا، وخیم‌ترین وضعیت را از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کشورهای اروپایی دارد.
شیوع گسترده کرونا دولت اسپانیا را بر آن داشته تا همزمان با اعمال تدابیر گسترده برای مهار این بیماری همه گیر، بودجه تحقیقات مراکز تولید واکسن را چهار و نیم میلیون یورو افزایش دهد.
اسپانیا همچنین اجازه ورود خودروها از مرز فرانسه و پرتغال را نمی‌دهد و فقط شهروندان اسپانیا و کسانی که در کشورهای همسایه کار می‌کنند، حق عبور از مرز را دارند.
علاوه براین اسپانیا مرزهایش را بسته و از ۴۷ میلیون نفر خواسته است که در خانه بمانند.
به گزارش نشریه انگلیسی دیلی اکسپرس، اسپانیا که به لحاظ جذب گردشگران در میان کشورهای جهان، در رده دوم قرار دارد، در حالی به نبرد با کرونا رفته است که این ویروس درآمدهای قابل تامل پیش بینی شده در بخش گردشگری این کشور برای تعطیلات تابستانی را نابود کرده است.
دیلی اکسپرس با اشاره به اعزام هزاران نیروی نظامی برای پیشبرد مبارزه با شیوع کرونا و کمک به نیروهای پلیس به دهها شهر اسپانیا، نوشت: نیروهای نظامی همچنین به منطقه کاتالانیا برای کمک به ضد عفونی کردن بندر و فرودگاه بارسلونا، گسیل شده‌اند.
به نوشته دیلی اکسپرس، دولت اسپانیا برای مقابله با ویروس کرونا از روز شنبه گذشته دراین کشور وضعیت اضطراری اعلام و تدابیر گسترده‌ای را به اجرا گذاشته است.
در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۸۳ میلیون گردشگر خارجی از اسپانیا دیدار کردند که پس از کشور فرانسه با جذب بیش از ۸۹ میلیون گردشگر خارجی در رده دوم پربازدیدترین کشورهای جهان قرار گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها