کد خبر: 577915
تاریخ انتشار :

هشدار مدیر یک موسسه سلامت به تمام شدن ذخایر پزشکی آمریکا

هشدار مدیر یک موسسه سلامت به تمام شدن ذخایر پزشکی آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فائوچی روز یکشنبه (سوم فروردین) در مصاحبه ای با شبکه خبری آمریکایی «سی بی اس» (CBS) گفت: منابع بهداشتی و پزشکی باید «منظم سازی» شده و به نقاطی که کانون التهاب ویروس کرونا در آمریکا همچون ایالت های نیویورک، کالیفرنیا و واشنگتن فرستاده شوند.

سی بی اس گزارش داد: فائوچی تصدیق کرد سیستم درمانی آمریکا اکنون با کمبود دارو و وسایل پزشکی مواجه بوده و این منابع به سرعت در حال تمام شدن هستند.

اختلاف نظر با ترامپ

وی دربخشی از این مصاحبه نسبت به وجود برخی اختلاف نظرها با رئیس جمهوری آمریکا بر سر مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا گفت: هرچند اختلاف نظر اساسی در مقابله با اپیدمی با رئیس جمهوری وجود ندارد اما او از منظر «امید» داشتن و یک فرد عادی به آن می نگرد درحالی که نظر و روش ما از جنبه برخورد «علمی» با این مساله است.

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی نیوزویک ۲۸ اسفند ۹۸ در گزارشی به نقل از رییس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نوشته بود: «نظام بهداشتی آمریکا آن گونه که باید کار نمی کند، این یک شکست است و باید به آن اعتراف کرد».

درحالی دکتر فائوچی از درمانده بودن سیستم بهداشتی آمریکا و تمام شدن ذخایر پزشکی در این کشور خبر می دهد که نتایج حاصل از نظرسنجی‌های جدید در آمریکا بیانگر آن است ۷۰ درصد آمریکایی‌ها به شدت نگران مبتلا شدن به بیماری کرونا هستند.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده و تا لحظه ارسال خبر ۴۵۲ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

پیچیده و بغرنج شدن شیوع ویروس کرونا که در ابتدا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خطر آن را برای جامعه این کشور ناچیز دانسته بود وضعیت پیچیده ای را بوجود آورده و او را در شرایط دشواری قرار داده است، به گونه ای که ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور و به تازگی اعلام وضعیت «فاجعه بار» درایالت کالیفرنیا، ناگزیر به عقب نشینی از مواضع قبلی خود شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها